اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

جبهه فرهنگی شعرای سوریه علیه رژیم صهیونیستی تشکیل می‌شود

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: اتحادیه نویسندگان عربی سوریه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در دمشق جبهه جهانی فرهنگی و ادبی مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی را تقویت می‌کند.

جبهه فرهنگی شعرای سوریه علیه رژیم صهیونیستی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس سید حمیدرضا عصمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک با اعضای اتحادیه نویسندگان سوری با تأکید بر تاریخ غنی فرهنگی سوریه، ادبیات عربی این کشور را غنی و ارزشمند ارزیابی کرده و اظهار داشت: شعر و ادبیات عربی به دلیل غنای بالای خود همواره به‌صورت جدی مورد توجه مخاطبان جهانی قرار داشته است، به طوری که شاهدیم به دلیل استقبال بالا از ترجمه کتاب‌های ادبی عربی، امروزه سهم خوبی از بازار نشر و فروش کتاب در ایران به حوزه کتب برگردان شده از زبان عربی اختصاص دارد.

وی افزود: غنای بالای ادبیات عربی ناشی از تاریخ تمدن غنی کشورهای اسلامی خصوصاً سوریه است، به همین دلیل نیز استقبال از آثار نویسندگان و شعرای سوریه در دیگر کشورها بالاست.

رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه با تأکید بر اهمیت هم‌افزایی فرهنگی بین نهادها و شخصیت‌های فرهنگی جهان اسلام گفت: شعرا، نویسندگان کشورهای اسلامی عملاً بخش مهمی از بدنه قدرت نرم تمدن اسلامی را تشکیل می‌دهند به همین دلیل نیز دشمنان اسلام همواره تلاش کرده‌اند تا این بخش از جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده و مانع از فعالیت آن‌ها در راستای منافع ملت‌های مسلمان شوند.

سید حمیدرضا عصمتی با اشاره به مظلومیت فلسطین و اشغالگری‌های روز افزون رژیم صهیونیستی یادآور شد که هنر و ادبیات یکی از ابزارهای مؤثر در عرصه مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی است، وی در این رابطه افزود: هنر و ادبیات از جمله مهمترین ابزارهای روشنگری افکار عمومی است لذا به کارگیری این ابزار در عرصه مقاومت می‌تواند ملت‌های جهان را با چهره و باطن زشت و پلید رژیم صهیونیستی آشنا سازد.

رایزن فرهنگی کشورمان تصریح کرد: خوشبختانه در این عرصه اتحادیه نویسندگان عرب در سوریه اقدامات خوب و ارزشمندی انجام داده است که مجموع این اقدامات زمینه را برای تقویت همکاری آن‌ها با سایر فعالان و تشکل‌های ادبی جهان اسلام در مقابله با رژیم صهیونیستی راهم کرده است.

عصمتی در پایان با اشاره به تفاهم صورت گرفته فی مابین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و اتحادیه نویسندگان عرب خاطرنشان کرد: با توجه در پیش رو بودن روز قدس تصمیم گرفته شد که دو اقدام مشترک بین رایزنی فرهنگی و این اتحادیه صورت پذیرد که اولین آن برگزاری یک همایش ادبی با حضور شاعران حامی و دوستدار مقاومت و آرمان فلسطین است و دومین مورد تفاهم مربوط به اختصاص یک شماره از نشریه تخصصی اتحادیه نویسندگان به موضوع مقاومت اسلامی و آزادی فلسطین است.

در ادامه این نشست همایش شعرخوانی و تجلیل از شاعران پیشکسوت سوریه با حضور رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد.

اتحادیه نویسندگان عرب یا «اتحاد الکتاب العرب» یکی از قدیمی ترین تشکل‌های ادبی جهان عرب محسوب می‌شود و تاریخ تأسیس آن به سال ۱۹۶۹ در دمشق باز می‌گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول