اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

استاندار البرز وعده داد سال جدید ۳۰ هزار شغل ایجاد شود

استاندار البرز ضمن تأکید به اهمیت شعار سال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها» در راستای بهبود شرایط اقتصادی، گفت: البرز در سال جدید مکلف به ایجاد ۳۰ هزار شغل است که امیدواریم تمامی دستگاه‌های مربوطه در این حوزه برنامه ریزی کافی را داشته باشند.

استاندار البرز وعده داد سال جدید ۳۰  هزار شغل ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، در نخستین جلسه سال جاری که با هدف سیاستگذاری شعار سال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها» در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: سه ستا اخیر در سایه تحریم‌های ناجوانمردانه شرایط سختی به مردم کشور تحمیل شده است؛ جوانان کشور موفق شدند در سایه تحریم‌ها موفقیت‌های چشم گیری را کسب کنند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه شعار هر سال که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان سندی راهبردی برای کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم فهیم ایران ترسیم می‌شود، افزود: در واقع پیشران مسائل عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که خروجی آن در پایان هر سال ایرانی توانمندتر و عزت مندتر از گذشته است.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به تمامی مردم و مسؤولان کشور است، یادآور شد: رفع موانع تولید، مالیاتی، بانکی، بیمه و ... از رئوس این پیام راهبردی است که باید در سطوح مختلف ملی از طریق همکاری و همراهی قوای سه گانه و تمامی مردم و مسؤولین رفع و رجوع شود.

شهبازی تصریح کرد: حمایت همه جانبه از تولید و توجه به توانمندی‌های داخلی که در واقع همان اقتصاد مقاومتی است مرکز صقل تمامی موضوعات مدنظر است که امید می‌رود در سایه اتخاذ تدابیر مناسب به اهداف والای آن دست یابیم.

وی افزود: مقصود از تولید فقط تولید کالا به معنای عام آن نیست بلکه باید آثار آن در تمامی وجوه زندگی که همانا رضایتمندی مردم در تمامی ابعاد زندگی است، ساری و جاری شود.

مهارجرت مهمترین چالش پیش روی استان البرز است

وی یکی از بزرگترین چالش‌های امروز استان البرز را پدیده مهاجرت عنوان کرد و گفت: در سطح استان البرز به همت مدیران و مسؤولان و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین قوه قضائیه اتفاقات بسیار خوب و مثبتی در زمینه های مختلف رقم خورد اما متاسفانه به دلیل همجواری استان البرز با پایتخت و همچنین شاهراه مواصلاتی ۱۴ استان کشور، باعث شده بسیاری از تلاش ها دیده نشده و مشکلات آن تمامی نداشته باشد.

شهبازی با بیان اینکه این معضل می‌تواند با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و برای آن تدابیر لازم اتخاذ شود، افزود: توسعه متوازن و پایدار در کشور حدود ۲۰ سال است که در سطح ملی در دستور کار قرار دارد اما تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه صورت نگرفته است که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی به جد پیگیری شود.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید در البرز در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم معاونین استاندار مکلف هستند با توجه به شرح وظایف و دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه خود شعار سال را مدنظر برنامه ریزی‌های خود قرار داده و بامشارکت و همکاری لازم در راستای ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید در سال جاری همت کنند.

وی تاکید کرد: بر این اساس تمامی دستگاه های اجرایی استان مکلف هستند کارگروه مرتبط با شعار سال را در دستگاه متبوع خود فعال کرده و گزارش اقدامات آن را به ستاد مرکزی آن که در استانداری و به ریاست استاندار تشکیل می شود، منعکس نمایند.

به گفته وی طی سه سال اخیر با توجه به نیاز استان و تاکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کتایچه ای از ظرفیت ها و توانمندی های مختلف، موانع و مشکلات موجود و همچنین راهکارهای رفع این موانع تهیه و تدوین شده است که امید می‌رود در سال جاری به همت تمامی مسؤولان استان که جا دارد از تلاش ها و همت والای آنان در سالهای گذشته تقدیر و تشکر شود، گامی مهم در جهت تحولات چشمگیر در استان تازه تاسیس البرز برداشته شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول