اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در بسیاری از شهرها/ باران در اغلب شهرها ادامه دارد

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده با توجه به افزایش سرعت و زش باد در جنوب‌غرب، جنوب، غرب و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک داریم، همچنین در مناطقی از مرکز، شمال‌شرق و شمال‌غرب نیز باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در بسیاری از شهرها/ باران در اغلب شهرها ادامه دارد

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، روز پنج‌شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بارش‌ها ادامه دارد. 

وی گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌اهای غرب و شمال‌غرب کشور و مناطقی نظیر آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان است. همچنین امروز در کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، همدان، مرکزی، البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده داریم. 

وی ادامه داد: روز جمعه 6 فروردین در شرق سواحل خزر،‌ دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال‌شرق کشور، مرکز، شمال‌غرب، جنوب‌غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش خواهیم  داشت و روز شنبه 7 فروردین در سواحل غربی خزر و مناطقی از شمال‌غرب و شمال‌شرق بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وی اظهار کرد: روز یکشنبه 8 فروردین در نوار شمالی کشور بارش‌ها افزایش می‌یابد. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز خصوصاً دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی البرز مرکزی و غربی وزش باد شدید داریم.

اصغری بیان کرد: در سه روز آینده با توجه به افزایش سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب‌غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد وخاک داریم. در همین مدت، در مناطقی از مرکز، شمال‌شرق و شمال‌غرب وزش باد شدید خواهد بود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز با توجه به وزش باد شدید جنوبی، دمای هوا در سواحل خزر به صورت محسوسی افزایش یافته است و از فردا تا اواسط هفته آینده با توجه به شمالی شدن جریان هوا، 8 تا 10 درجه کاهش دما را در این منطقه داریم. 

اصغری بیان کرد: امروز و فردا دمای هوا به صورت محسوسی در شمال‌شرق افزایش می‌یابد و از جمعه تا اواسط هفته آینده کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما را در این منطقه داریم. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: با توجه به امکان ذوب برف به دلیل افزایش دما و بارش باران، در دو روز آینده در دامنه‌ای البرز مرکزی و  غربی و مناطق کوهستانی شمال‌غرب احتمال افزایش حجم روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد شدید و رگبار باران و رعد و برق خواهد بود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 23 و 13 درجه خواهد بود.

اصغری گفت: فردا همدان با کمینه دمای یک درجه زیرصفر سردترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول