اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات کالاهای غیرضروری در سال ۹۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های حکومتی در راستای تحقق شعار سال، بر حذف قوانین دست وپاگیر در بخش تولید تاکید کرد و از کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات کالاهای غیرضروری در سال ۹۹ خبر داد.

کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات کالاهای غیرضروری در سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه نخستین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۰، ضمن تشکر از توجه مقام معظم رهبری به حوزه تولید و طرح آن در شعار سال گفت: وزارت صمت به عنوان یکی از وزارتخانه ‌های متولی تولید در کنار وزارت‌خانه ‌هایی مانند نفت و جهاد کشاورزی در حوزه تولید فعالیت می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات کالاهای غیر ضروری، این دستاورد را مربوط به رونق و ارتقاء بخش تولید کشور دانست و افزود: با افزایش تولید داخل از واردات کالاهای غیرضروری جلوگیری شد و بخش عمده واردات در سال گذشته، مربوط به کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه تولید بود و در سال جاری نیز این سیاست تا جایی که امکان دارد دنبال خواهد شد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه ۵۰ درصد ارز مورد نیاز واردات انجام شده از محل صادرات بوده است تصریح کرد: در زمینه رفع موانع تولید یکی از سیاست‌های مورد توجه وزارت صمت، در بخش صدور مجوزها و حذف بروکراسی اداری است که در چهارچوب اختیارات قانونی وزارتخانه و در راستای هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاری دنبال خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به همکاری خوب بین مجلس شورای اسلامی و وزارت صمت اشاره کرد و افزود: برخی قوانین و مقررات واقعا برای بخش تولید دست‌وپا گیر هستند که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند و این بخش که مربوط به قوانین و مقررات مزاحم است باید در مجلس شورای اسلامی دنبال شود و این موضوع تنها مربوط به دولت نیست بلکه توسط همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های حکومت باید انجام شود‌.
وی افزایش فعالیت در حوزه معدن را از دیگر برنامه‌های وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: تا پایان فروردین ماه، حدود پنج هزار از معادن محبوس از طریق مزایده در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهند گرفت؛ اقدامات اولیه این کار انجام شده است و با اجرای این طرح در کنار ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری جدید، تولید نیز در این حوزه افزایش پیدا خواهد کرد.

رزم‌حسینی در پایان با استناد به رشد ۷.۵ درصدی در بخش صنعت تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات ارزشمندشان، جهش تولید را در حد قابل قبول دانستند و در سال ۹۹ شاهد اتفاقاتی خوبی در حوزه‌های مختلف صنعتی بودیم و امیدواریم تا پایان دولت، با همکاری بخش‌های مختلف و اتاق بازرگانی، تشکل‌ها و صنعتگران این رشد را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول