اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای ۱۹۷ طرح اشتغال‌زایی در مهدی‌شهر

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر گفت: ۱۹۷ طرح اشتغال‌زایی در این شهرستان در سال ۹۹ اجرا شد.

اجرای ۱۹۷ طرح اشتغال‌زایی در مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، عبدالرضا میقانی بعدازظهر امروز در جریان بازدید مجازی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از طرح بوم‌گردی بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: در بحث تبصره ۱۶ کمیته امداد امام خمینی (ره)، هشت میلیارد تومان اعتبار برای امر اشتغال‌زایی در سال ۹۹ به شهرستان مهدی‌شهر تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات بحث تبصره ۱۶ در شهرستان مهدی‌شهر جذب شده است، افزود: همچنین یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در راستای اشتغال‌زایی روستایی برای شهرستان مهدی‌شهر اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر ادامه داد: بالغ‌بر یک میلیارد تومان نیز از منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای امر اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان اختصاص یافت و اقدامات خوبی در راستای اشتغال‌زایی مددجویان در شهرستان مهدی‌شهر در سال ۹۹ انجام شده است.

میقانی بیان کرد: ۱۹۷ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان مهدی‌شهر در سال ۹۹ اجرایی شد که ۴۰ مورد مشاغل خانگی، هفت مورد اشتغال بدون هزینه از طریق پرورش دام سبک، ۱۲ مورد اشتغال روستایی و ۱۳۲ طرح از محل تبصره ۱۶ بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان نیز در این بازدید اظهار کرد: در بحث اشتغال و خودکفایی، یک اتفاق بسیار بزرگ در سال گذشته در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) اتفاق افتاد.

محسن مسعودیان‌راد با بیان اینکه علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی به توفیق بسیار بزرگی در حوزه اشتغال‌زایی دست یافتیم، اضافه کرد: از عنایات و توجهات استاندار سمنان و معاون سیاسی وی به بحث مددجویان، توانمندسازی آن‌ها و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) تقدیر ویژه دارم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ایجاد شد، افزود: سهمیه استانی ما یک‌هزار فرصت شغلی بود؛ بالغ‌بر ۱۰۲ میلیارد تومان برای ایجاد این فرصت‌های شغلی تخصیص یافت که بیش از این مبلغ با اقدامات و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان جذب و اقدامات اشتغال‌زایی انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان اضافه کرد: در سال گذشته، در بحث اشتغال‌زایی اقداماتی ازجمله اشتغال نوین، دانش‌بنیان، نوآورانه، طرح‌های کارآفرینی و راهبری شغلی در دستور کار این مجموعه قرار داشت.

مسعودیان‌راد عنوان کرد: بالغ‌بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان در سال ۹۹ به شهرستان میامی اختصاص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: استاندار سمنان به توانمندسازی مددجویان، توجه ویژه‌ای دارد و در همین راستا در قالب طرح شتابا که مورد موافقت رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز قرار گرفت، به‌صورت پایلوت در کشور و استان در حال اجرا است.

حبیب‌الله خجسته‌پور با بیان اینکه امروز گزارش بسیار خوبی از اشتغال‌زایی در مجموعه شهرستان‌های استان اعلام شد که جای خرسندی دارد، عنوان کرد: این مهم مصداق عینی پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی از تولید بود که در راستای تحقق شعار سال می‌تواند تأثیر شایانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز در راستای اشتغال‌زایی و تحقق شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری گام برمی‌داریم، افزود: تکمیل زنجیره تولید، توجه به طرح‌های دانش‌بنیان و طرح‌های استارت آپی، سه مؤلفه بسیار مطلوب بوده که در اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مشهود است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از کارآفرینی معیشتی به سمت کارآفرینی اقتصادی گام برداریم و مددجویان علاوه بر تأمین معیشت خود از مددجویی به مددکاری ارتقا یافته و کارآفرینی کنند.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: نیاز است تا در راستای توجه به امر اشتغال‌زایی، مزیت‌های هر منطقه شناسایی و زنجیره تولید تا مصرف تعریف و بر اساس این مزیت‌ها و زنجیره تولید و مبحث اشتغال‌زایی و تولید را به پیش ببریم تا دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص معیشت مردم و خواسته مددجویان محقق شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول