اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

صنعاء: جنگ یمن، بازار فروش سلاح آمریکا و اروپاست/ عملیات تلافی‌جویانه نتیجه می‌دهد

سخنگوی انصارالله یمن به دلایل آغاز عملیات آزادسازی استان مأرب، مواضع آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال جنگ یمن و راه‌کار برون رفت از این جنگ پرداخت.

صنعاء: جنگ یمن، بازار فروش سلاح آمریکا و اروپاست/ عملیات تلافی‌جویانه نتیجه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده یمن در مذاکرات گفت که آمریکا، انگلیس و کشورهای مشارکت کننده در جنگ علیه یمن از پیشروی‌ نیروهای ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن ناراحت هستند.

او چهارشنبه شب در گفت‌وگو با رسانه‌های یمن گفت:‌ «ناراحتی از نبرد در جبهه مأرب به این دلیل است که پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی در هر جبهه‌ای ناراحتی آمریکا، بریتانیا و کشورهای مشارکت کننده در حمله به یمن را در پی دارد».

عبدالسلام گفت که تلاش‌‌های سیاسی در کنار اقدامات نظامی، اجتماعی و انسانی دولت نجات ملی یمن باعث شد که دستاورهای خوبی محقق شود و ثابت کند که صنعاء به دنبال صلح در یمن است.

سخنگوی انصارالله یمن درباره چرایی عدم پیشرفت در پرونده سیاسی یمن نیز گفت: «علت عدم پیشرفت در این پرونده به این برمی‌گردد که کشوهای مهاجم در بعد میدانی و نظامی شکست خوردند و تلاش‌های آن‌ها برای تحمیل راه‌حل‌های سیاسی از این جهت است که آنچه را که در میدان و نبرد از دست داده‌اند، با سیاست به دست بیاورند».

نگاه آمریکا و اروپا به جنگ یمن؛ بازاری برای فروش سلاح است

او در ادامه افزود: «گره‌‌هایی که در پرونده سیاسی [یمن] وجود دارد، نه‌‌تنها به عدم وجود توجه واقعی به مسئله آتش‌بس و پایان محاصره یمن از سوی کشورهای متجاوز مربوط می‌شود بلکه ‌آن‌ها تلاش دارند زمان را خریده و توافق‌‌ها را زیر پا بگذارند».

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در خصوص مواضع کشورهایی مانند آمریکا در قبال جنگ یمن نیز گفت:‌ «موضع آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورها به چشم‌انداز آن‌ها از جنگ یمن مرتبط است و آن اینکه جنگ یمن بازاری برای فروش سلاح است».

نبرد مأرب و چرایی عملیات ارتش در این استان مرکزی

محمد عبدالسلام در گفت‌وگو ویژه با شبکه المسیره درباره درگیری‌‌های نزدیک به دو ماه اخیر در استان مأرب نیز گفت که این منطقه از ابتدای جنگ علیه یمن (۱۳۹۴) منطقه نظامی بود و از این استان بود که متجاوزان استان‌‌های صنعاء (پایتخت و غرب مأرب)، جوف (شمال مأرب) و البیضاء (جنوب غربی مأرب) را هدف قرار دادند.

او افزود: «نبرد مأرب به این دلیل آغاز شد که در این استان نیروهای خارجی و عناصر تکفیری وجود داشت و این منطقه به مرکز عملیاتی بزرگ برای هدف قرار دادن مناطق مجاور تبدیل شده بود».

آمریکای اوباما، ترامپ و بایدن یکی است

این مقام یمنی در ادامه به تغییر دولت‌‌ها در آمریکا اشاره کرد و گفت که موضع آمریکا از زمان باراک اوباما و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور سابق آمریکا تغییری نداشته و آمریکای امروز نیز از کشورهای متجاوز مانند عربستان سعودی حمایت کرده و حتی در این جنگ مشارکت دارد و آمریکا صرفاً روش خود را تغییر می‌دهد.

راه برون رفت از بحران یمن، حمله به کشورهای متجاوز است

سخنگوی انصارالله یمن در ادامه گفت که مذاکرات و طرح‌‌های ادعایی متجاوزان به صلح در یمن ختم نمی‌شود. او گفت:‌ «عملیات‌های تلافی‌جویانه علیه دشمنان و هدف قرار دادن کشورهای متجاوز به یمن در رسیدن به راه حل سیاسی تأثیر خواهد داشت».

عبدالسلام از وجود تماس با آمریکایی‌ها به وسیله سلطنت عمان خبر داد و گفت که مسقط این پیام‌ها را بین صنعاء و واشنگتن رد و بدل می‌کند.

او گفت: ««ما مشکلی در دیدار مستقیم با آمریکایی‌ها نداریم؛ چرا که آن‌ها از نظر ما کسانی هستند که جنگ علیه ما را فرماندهی می‌کنند ولی ما در این باره احتیاط‌هایی داریم».

بیش از دو ماه است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان نفت‌خیز مأرب عملیات‌های موفقی داشته و همین مسئله باعث شده است آمریکا، عربستان سعودی و سازمان ملل از لزوم آتش بس در یمن سخن بگویند. ریاض این هفته پیشنهاد آتش ‌بس فراگیر به همراه مشوق‌هایی برای دولت نجات ملی داد که به دلیل حملات روزانه و عدم لغو محاصره هفت ساله رد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول