اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امربه معروف و نهی از منکر جناحی نیست/عزل و نصب مدیران، راه ناتمام نماینده سنندج در مجلس؟

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اعلام کرد: این ستاد نزد همگان به عنوان ستادی فراجناحی مشهور است و جای بسی تعجب است که نماینده دو دوره مجلس هنوز متوجه این موضوع نشده و فعالیت‌های ستاد را به جریان اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی پیوند می‌زند...

امربه معروف و نهی از منکر جناحی نیست/عزل و نصب مدیران، راه ناتمام نماینده سنندج در مجلس؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در جوابیه‌ای خطاب به سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی آورده است؛ خبرها حکایت از آن دارد؛ جناب آقای دکتر سیدمهدی فرشادان نماینده محترم مردم سنندج، دیواندره و کامیاران از سخنان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در دفاع از برخی عملکردهای دولتی که در سال 96 خود آقای فرشادان از حامیان سرسختش بود، رنجیده خاطر شده‌اند. لذا جهت رفع سوءبرداشت وی ذکر چند نکته را لازم دیدیم تا ان‌شاءالله شاهد فعالیت بیشتر وی در عرصه تقنین باشیم زیرا که داده‌ها نشان می‌دهد نطق‌های پیش از دستور و نیز حضور و فعالیت این نماینده نسبت به سایر نمایندگان استان بسیار کمتر است.

1. جناب آقای فرشادان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر نزد همگان به عنوان ستادی فراجناحی مشهور است و جای بسی تعجب است که جنابعالی به عنوان نماینده‌ای که دو دوره در مرکز قانون‌گذازی کشور مشغولید هنوز متوجه این موضوع نشده‌اید و فعالیت‌های اعضای ستاد را به جریان اصولگرایی یا اصلاح طلبی پیوند می‌زنید.

2.ستاد امر به معروف و نهی از منکر رسالتش احیاء معروفات و حمایت از آمران به آن و نهی از منکرات و پشتیبانی ناهیان از آن است و تفاوت نمی‌کند چه اشخاصی با چه حزب، جناح و یا مسئولیتی باشند. بنابراین انجام معروف به هر شکل و صورتی مورد تقدیر و تمجید قرار می‌گیرد و این دیدگاه شما که مدیران دولتی هیچ خدمتی نکرده‌اند دور از انصاف بوده و خود این سؤال را مطرح می‌کند چرا شما که رسالت نظارت دارید در برابر قوانین مصوبی که مدیران باید آن را اجرا نمایند به چه دلیل سکوت کرده بودید؟

چهار سال مدیریت این دولتیان را دیدید چرا حمایت کردید؟ مگر شما نبودید که در سال 96 می‌گفتید: "راه ناتمام است، بنابراین دوباره این فرصت دست داد که دولت تدبیر وامید، کارهای نیمه‌تمام خود را تکمیل نماید" گویا کارهایی که در راستای منافع خود و عزل و نصب مدیران انتخابی شما که نه وظیفه‌ای قانون برای نماینده تعین کرده و مکرر با دخالت‌های نابجایتان مدیران را تحت فشار قرار می‌دهید تا نیروهای موردنظر شما را بکارگیری نمایند ناتمام مانده بود را فقط راه ناتمام می‌دانستید و اکنون که آخرین روزهای این دولت است فریادهای مکرر وامصیبتا و وامظلومای شما برای مردم کردستان بلند است.

3. جناب فرشادان نقد منصفانه ستاد امر به معروف نسبت به معایب مدیران استان به مراتب بیشتر از محاسن است اما بنا به حکم وظیفه نقدهای منفی بیشتر در خفا و نقد مثبت آشکارا است و اگر ما خود را سرباز نظام و رهبری می‌دانیم باید خدمات نظام را بدور از هیاهوهای بی‌ثمر سیاسی به مردم ارائه دهیم چون مدیران به قوانین عمل می‌کنند از جمله رفع کولبری، بیکاری، عدم توسعه و.......پس چرا در طول این پنج سال پیگیر تصویب قوانینی برای این موضوعات نشدید که فریادهای جلسه‌ات برای عدم اجرای آنها باشد تا همه خدمات نظام در طول چهل سال را زیرسوال ببرید و رسانه‌های معاند با استقبال از فرمایشات شما بیش از یک هفته نظام را متهم به عدم تلاش برای رفع مشکلات استان کند که چند روز بعد از آن بصورت ناشیانه‌ای مصاحبه می‌کنید و خبر از تخصیص هزار میلیارد برای راه‌آهن سنندج به کردستان عراق رامی‌دهید با افتخار؟

آیا این ادامه خدمات همین دولت و نظام نیست، ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومان توسط کمیته امداد و سپاه و صدها فعالیت سازندگی با همکاری سپاه و دولت و.... از مصادیق کاربرای مردم نیست؟ لذا جناب فرشادان همه چیز راسیاه یا سفیددیدن بدور از انصاف است بسیاری از مدیران شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و جای تقدیر دارد از آنها و بعضی‌ها هم گاها خطا و اشتباه می‌کنند که تذکر باید بگیرند.

ستاد امر بمعروف استان نیاز به رای ندارد که بخاطر آن همه دستاوردهای نظام را بخاطر تعریف و تمجید دشمنان نظام زیر سوال ببرد.

4. جناب آقای فرشادان بدانید که ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیش از 28 هزار طلایه‌دار و 500 گروه جهادی در بیش از 19 عرصه، تمامی معروفات و منکرات را در سطح جامعه رصد می‌کند و چون در راستای دستورات قرآنی گام بر می‌دارد، در این مسیر با هیچ کس تعارفی ندارد.

زمان نه چندان دوری طلایه‌داران ما نزد جنابعالی خواهند آمد و مهمترین فعالیتهای ستاد از جمله در رابطه با نمایندگان محترم را برایتان توضیح خواهند داد قطعاً آن زمان متوجه می‌شوید که کار ستاد نه بده‌بستان است، نه مچ‌گیری و نه اخاذی و نه اینکه تلاش دیگران را به نام خودتمام کردن است. کاش می‌دانستید که ستاد امر به معروف تا چه میزان از عملکرد پیدا و پنهان مدیران، مسئولان، نمایندگان، اعضای شورای شهر و روستا و تمامی اقشار جامعه باخبر بوده و به دلیل آنکه وظیفه ستادی‌اش اقتضا می‌نماید تا ایجابی عمل نماید و نه سلبی، بصورت محرمانه تذکرات دوستانه به افراد داده است.

بسیاری تصور می‌کنند که ستاد فعالیتی نداشته و حزبی و جناحی عمل می‌نماید، البته این بدان معنا نیست که همواره به واسطه حفظ آبرو و موقعیت اشخاص پنهان‌کاری می‌نماید، به طور مسلم در صورتی که تذکرات لسانی ما تأثیر مثبت نداشته باشد گروه‌های جهادی مطالبه‌گر ستاد با حمایت و پشتیبانی قاطع ستاد در راه احقاق حقوق ضایع‌شده مردم و بیت‌المال خصوصا مستضعفین و محرومین و معلولین و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، ذره‌ای درنگ نکرده و با کسی مماشات نخواهد نمود.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول