اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بودجه سازمان فرهنگی زنجان 2.5 برابر شد

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه بودجه نرم‌افزاری سازمان فرهنگی 7 میلیارد تومان شده است، گفت: این مبلغ 2.5 برابر سال گذشته است.

بودجه سازمان فرهنگی زنجان 2.5 برابر شد

عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به برنامه مهمی که در سال جاری در ارتباط با برگزاری کنگره شهدا داریم، بودجه مناسبی برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به فضاسازی صورت گرفته درباره المان‌سازی شهری و ورودی مزار پایین بیان کرد: همچنین پیگیر احداث یک مرکز فرهنگی شهدا در همین راستا هستیم.

وی تصریح کرد: همزمان با این کار تکمیل پروژه نیمه تمام فرهنگی شهدای گمنام در گاوازنگ را خواهیم داشت که این موضوع نیز در راستای برگزاری کنگره شهدا خواهد بود.

راشاد مبلغ بودجه فرهنگی سال جاری سازمان فرهنگی را 7.5 میلیارد تومان در بخش نرم افزاری اعلام کرد و گفت: با احتساب بودجه سخت افزاری این مبلغ به 40 میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: امسال هم مطابق بودجه‌بندی انجام شده مبلغ 3 میلیارد تومان از سوی شهرداری زنجان برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه شهرداری زنجان سالیانه نیم درصد از بودجه خود را به تجهیز کتابخانه‌های عمومی اختصاص می‌دهد، گفت: سال گذشته مبلغ پرداختی در این بخش 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بود.

راشاد در خصوص نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی استان از محل درآمد شهرداری‌‌ها اظهار کرد: طبق قانون شهرداری‌ها مکلف هستند، سالیانه نیم درصد از درآمدشان را به تجهیز کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: البته اختصاص بودجه به بخش فرهنگی محدود به بودجه کتابخانه‌های عمومی نبوده و امسال مبلغ قابل قبولی برای سازمان فرهنگی در نظر گرفته شده است که تقریبا دو و نیم برابر سال گذشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه هدف از کمک به کتابخانه‌های عمومی ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و ارتقای سطح مطالعه در جامعه است، افزود: باید اقدامات اجرایی برای فرهنگ‌سازی مطالعه انجام و طرح‌های عملیاتی ارائه شود که در این صورت اعتباری از محل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/739005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول