اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش آمریکا به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی

سخنگوی فرماندهی هند و اقیانوسیه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی،‌ آن را تهدیدی برای منطقه و جامعه بین‌الملل توصیف کرد.

واکنش آمریکا به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک کافکا» سخنگوی فرماندهی هند و اقیانوسیه آمریکا امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای به پرتاب دو موشک بالستیک کره شمالی واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزارت دفاع ژاپن بامداد امروز اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

کافکا ضمن ابراز نگرانی از این اقدام کره شمالی اعلام کرد: «ما از پرتاب امروز صبح موشک کره شمالی به سمت دریای شرقی [ دریای ژاپن] مطلع شدیم. ما همچنان اوضاع را زیر نظر داریم و در حال رایزنی نزدیک با همپیمانان و شرکای خود هستیم. این فعالیت تأکیدی بر تهدیدی است که برنامه غیرقانونی تسلیحاتی کره شمالی برای همسایگان و جامعه بین‌الملل به همراه دارد».

این مقام نظامی آمریکا در ادامه تأکید کرد که ایالات متحده به تأمین امنیت کره جنوبی و ژاپن متعهد است.

واشنگتن می‌گوید که کره شمالی دست‌کم دو موشک کروز را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است که البته در خصوص برد آن هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده‌اند.

به دنبال انتشار اخباری در خصوص پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی به سمت دریای ژاپن، مقام‌های توکیو خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت شدند.

صبح امروز، شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» بعد از انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های ژاپن و کره جنوبی مبنی بر اینکه کره شمالی یک پرتابه جدید به سمت دریای ژاپن شلیک کرده تصریح کرد که پیونگ‌یانگ دو فروند موشک بالستیک کرده است.

این دومین بار در هفته جاری است که تحرکاتی از سوی کره شمالی در این زمینه انجام شده است.  روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد چهارشنبه در خبری اختصاصی گزارش داده بود پیونگ‌یانگ برای هشدار به دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» چند فروند موشک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

پیونگ‌یانگ می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول