اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فریاد از کم‌کاری دولت در حاشیه‌های شهر یاسوج/افزایش آسیب‌های اجتماعی؛ مردم از دولتمردان چه می‌خواهند؟!+فیلم

مشکلات حاشیه‌های شهر یاسوج همچنان با سرعت ادامه دارد و به جای رفع این مشکلات شاهد افزایش حجم آن‌ها هستیم مشکلاتی که گاه به مرز نهایی رسیده و آسیب‌هایی ایجاد می‌کند که جبران آن غیر ممکن است.

فریاد از کم‌کاری دولت در حاشیه‌های شهر یاسوج/افزایش آسیب‌های اجتماعی؛ مردم از دولتمردان چه می‌خواهند؟!+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ شهر یاسوج یکی از شهرهای در رتبه اول تا سوم حاشیه‌نشینی در کشور محسوب می‌شود که هر روز بر تعداد حاشیه‌نشینان این شهر افزوده شده و روز به روز مشکل روی مشکل جمع می‌شود تا به مرز انفجار برسد.

مشکلات حاشیه‌های شهر یاسوج یکی دو تا نیست از نبود فضاهای تفریحی و پارک‌ها گرفته تا مشکلات خیابان‌ها و معابر و آسیب‌های اجتماعی که گریبانگیر شده و فضاهای اندک ورزشی و نبود اماکن فرهنگی مثل کتابخانه‌ها تنها بخش کوچکی از مشکلات حاشیه‌های شهر یاسوج است.

مناطقی مثل مادوان، بلهزار، مهریان و مزدک و از سوی دیگر سرآب‌تاوه، نرگاه و تل‌خسرو، اکبرآباد و نجف‌آباد این روزها با مشکلات ریز و درشتی مواجه هستند.

در نشستی که چندی پیش نمایندگان مردم مناطق سرآب‌تاوه و نرگاه با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند به مشکلات عدیده‌ای اشاره کردند که مسئولان تاکنون برای آن‌ها چاره‌اندیشی نکرده‌اند.

در این نشست دهیار نرگاه به بیان برخی مشکلات پرداخت و گفت: کمبود فضای آموزشی تغییر کاربری دادن زمین‌های کشاورزی، ساخت و سازهای آن چنانی توسط افراد نبود کمترین فضای آموزشی و فرهنگی یک هکتار زمین آموزشی توسط مردم به آموزش و پرورش داده شده و اکنون راکد مانده و به زباله‌دانی تبدیل شده که از جمله مشکلات این روستا به شمار می‌رود.

رسایی امام محله سرآب‌تاوه هم گفت: سراب‌تاوه ۱۸ هزار نفر جمعیت دارد از روستاهای بزرگ کشور است نه شهر شده و نه جزیی از شهر است فضای سبز و پارک و زیرساخت می‌خواهد دهیاری با این جمعیت سخت است که امورات را می‌چرخاند سپاه تلاش های زیادی انجام داده است نیاز به فضای ورزشی مناسب داریم با هفده هزار جمعیت یک سالن کوچک و چمن مصنوعی کوچک داریم.

وی افزود: اکثر فوتی‌ها به دلیل خودکشی و طلاق بوده در بحث فرهنگ باید کار شود مدیران هیچ کمکی در بحث فرهنگی انجام نمی‌دهند منطقه «پشت گر» را واگذار به فضای سبز کنند مردم در حال تصرف هستند زمین را واگذار نکنند تعرض به حریم منابع طبیعی و آب‌راه ها دیده می‌شود مکان درمانی مناسب تنها یک خانه بهداشت است که جوابگوی این تعداد جمعیت نیست در سراب تاوه چه قدر مغازه هست اما هیچ گونه نظارتی بر مغازه‌داران نیست تعزیرات اینجا تعطیل است توسعه شبکه روشنایی و جابجایی تیر برق ها نیاز است خیابان خاکی بیداد می‌کند جمعیت در حال زیاد شدن است توسعه شبکه آب و فاضلاب نیاز است.

وی گفت: فضای آموزشی هست اما پراکنش آن بسیار بد برخی نقاط سه مدرسه داشته و برخی نقاط بدون مدرسه هستند در زمینه مساجد و حسینه‌ها زمین وقف شده واقف ۱۴۰۰ متر زمین وقف کرده اما دستگاه متولی هیچ کاری انجام نمی‌دهد کتابخانه و حسینیه نداریم ساماندهی مراکز ترک اعتیاد نیاز است بعضی اوقات افرادی هستند که نمی‌توانند پول ترک اعتیاد بدهند آمار اعتیاد بالاست خانواده‌ها ندارند که ترک دهند.

احمدی فرماندار هم گفت: به صورت میدانی باید بازدید شود و مدیران مشکلات را از نزدیک لمس کنند تاسف می‌خورم منطقه‌ای ولایی که بیشترین آمار شهدا در جنگ را داشته مورد ظلم واقع شده این روستا چنین قابلیت‌هایی دارد اما سالن ورزشی و دبیرستان ندارد خدا توفیق دهد تا قدمی برداریم تیم حاکمیتی دکتر کلانتری هیچ نگاه سیاسی و جناحی ندارند و هر اداره‌ای باید پاسخگو باشد.

وی گفت: بعضی جاها بی‌عدالتی شده همه سعی خود را می‌کنیم که مشکلات مکتوب ارسال شود و مدیران هم توجه داشته باشند که حتما پی‌گیری می‌شود.

سرپرست فرمانداری بویراحمد گفت: نرگاه این همه نخبه دارد که باید برای برون رفت مشکلات نرگاه تلاش کرد.

یکی از روحانیون حاضر در جلسه هم گفت: کسی اسم محمدآباد را نمی داند قبل از انقلاب یک خیابان داشت الان هم یک خیابان است آیا زاد و ولدی صورت نمی‌گیرد و خانه‌ای ساخته نمی‌شود؟! یک ماشین هم از خیابان آن به سختی عبور می‌کند وقتی به آن جا رفتی پشیمان می شوی یک مدرسه داشت که منحل شد باید بچه ها چند کیلومتر پیاده‌روی کنند تا به مدرسه برسند اینجا یک پل می‌خواهد تا به جای بیست و پنج کیلومتر تنها سه کیلومتر راه تا شهر باشد.

به گزارش فارس، مشکلات حاشیه‌های شهر یاسوج همچنان با سرعت ادامه دارد و به جای رفع این مشکلات شاهد افزایش حجم آن‌ها هستیم مشکلاتی که گاه به مرز نهایی رسیده و آسیب‌هایی ایجاد می‌کند که جبران آن غیر ممکن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول