اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هند وابستگی به نفت خاورمیانه را کاهش می دهد

هند که 80 درصد نفت مورد نیاز خود را از کشورها خاورمیانه تامین می کرد به تازگی منابع جدیدی را برای خرید نفت پیدا کرده به طوری که یک میلیون بشکه نفت از جمهوری گایانا خریداری کرده است.

هند وابستگی به نفت خاورمیانه را کاهش می دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، هند پس از اینکه کشورهای اوپک درخواست مقامات این کشور برای عرضه نفت بیشتر را رد کردند به دنبال راههایی برای کاهش وابستگی به نفت خاورمیانه هستند.

هند تلاش می کند تا منابع جدیدی را برای تامین نفت مورد نیاز کشور پیدا کند.آمارهای «ریفینیتیو ایکون» نشان میدهد که هند نخستین محموله نفتی خود را از  گایانا خریداری کرده که این محموله از سواحل آمریکای جنوبی به مقصد هند خارج شده است.

طبق برنامه ریزی ها نفتی که هند از گایانا خریداری کرده یک میلیون بشکه است و  8 آوریل به بندر ماندار هند وارد خواهد شد.

گایانا با نام رسمی جمهوری تعاونی گویان کشوری در شمال شرقی آمریکای جنوبی در منطقه کارائیب است. پایتخت آن جورجتاون و جمعیت آن در حدود ۷۸۷ هزار نفر است.زبان رسمی این کشور انگلیسی و واحد پول آن دلار گویان است. گایانا از شرق با سورینام، از جنوب با برزیل و از غرب با ونزوئلا و با اقیانوس اطلس هم‌مرز است. گایانا با ۲۱۵,۰۰۰ کیلومتر مربع، بعد از اروگوئه و سورینام کوچکترین کشور آمریکای جنوبی است.

هند سومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان است که 80 درصد نفت مورد نیاز خود را از کشور های منطقه خاورمیانه خریداری می کرد قبل از تحریم های نفتی این کشور عمده ترین مشتری نفتی ایران به حساب می آمد.

بر اساس آمارها سهم هند از نفت اوپک در فاصله آوریل 2020 تا ژانویه 2021 به کمترین میزان تاریخ خود رسیده و به این دلیل هند تلاش می کند تا از کشورهای دیگر نفت خریداری کند. اوایل این ماه کشورهای موسوم به اوپک پلاس تصیمی گرفتند که طرح کاهش تولید نفت را تا ماه آوریل ادامه دهند.

بر اساس طرح کاهش تولید نفت که توسط کشورهای اوپک پلاس اجرایی می شود، عرضه نفت به بازارهای جهانی کاهش یافته تا قیمت نفت افزایش یابد.قیمت نفت از بشکه ای 140 دلار سالهای گذشته به بشکه ای 62 دلار کاهش یافته است. و کشورهای تولید کننده نفت به دنبال افزایش دوباره قیمت هستند.

نخست وزیر هند چندین بار از کشورهای عضو اوپک  خواسته تا با عرضه بیشتر قیمت نفت را تعدیل کنند. هند به شدت وابسته به نفت خاورمیانه است.

هند که یکی از مشتریان عمده نفت ایران بود پس از تحریم های نفتی دیگر از ایران نفت خریداری نمی کند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول