اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بخش مهمی از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا بر عهده پلیس است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هر مصوبه‌ای که ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور تصویب می‌کند بخش مهمی از اجرای آن به ناجا برمی‌گردد و مفتخر هستیم که پلیس در این امر هم یاری‌رسان و خدمتگزار مردم است.

بخش مهمی از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا بر عهده پلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار‌ حسین اشتری‌ در نشست صمیمی با جمعی از فرماندهان و روحانیون پیشکسوت ناجا که در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد، بیان داشت: اعیاد شعبانیه و سال نو را تبریک می‌گویم و امیدوارم با الطاف حضرت و عنایات حضرت ولی‌عصر (عج)، دعای مقام معظم رهبری، علما و مردم ایران سال خوبی را پیش رو داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به خدمات پلیس پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی بعد از پیروزی انقلاب همواره همراه با مردم و  گوش به فرمان امام عزیز و رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی شکل‌گیری سازمان رزم و لشکر روح‌الله در پلیس کشور به منظور حضور در جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرارداد و اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که نیروهای انتظامی در چند جبهه مشغول خدمت بوده و تأثیر بسیار زیادی در پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند.

اشتری افزود: در آغاز جنگ، بیش از ۶۰۰ حمله به مرزهای کشور شد و اولین کسانی که در برابر حملات دشمن دفاع کردند نیروهای ژاندارمری بودند و در کنار آن‌ها نیروهای شهربانی هم امنیت کشور را در بحران‌ها و درگیری‌های داخلی برقرار می‌کردند. البته همه نیروها برای دفاع از کشور دست در دست هم دادند ولی مسئولیت نیروی انتظامی به دلیل حفظ مرزها و امنیت کشور بسیار حساس بود.

فرمانده ناجا عنوان کرد: کارهای بسیار بزرگی بعد از پیروزی انقلاب در سازمان پلیس انجام شده و این سازمان شهدا، جانبازان و آزادگان زیادی را تقدیم انقلاب کرد که باید این کارها مستندسازی و برای مردم منعکس شود.

وی سپس از برنامه‌های جدید برای تغییرات نوین و راهبردی سازمان پلیس خبر داد و گفت: سازمان نیروی انتظامی از ادغام ۳ سازمان ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شده که در این خصوص از فرمانده معظم کل قوا درخواست کردیم تا عنوان نیرو از روی این سازمان برداشته شود.

اشتری با اشاره به گستردگی مأموریت‌ها در نیروی انتظامی تصریح کرد: به دلیل همین گستردگی و گسترش نیرو با موافقت فرمانده معظم کل قوا ساختار جدید مرزبانی شکل گرفت و جایگاه آن نیز ارتقا پیدا کرد و در صورت موافقت مقام معظم رهبری اجزای جدیدی از سازمان پلیس را نیز تعریف خواهیم کرد که مقدمات آن هم انجام شده است.

عالی‌ترین مقام نیروی انتظامی کشور سپس به توان بالای یگان ویژه ناجا اشاره کرد و اظهار داشت: در حادثه سیلی که سال ۹۸ اتفاق افتاد اولین سازمانی که آماده بود و اطلاع‌رسانی کرد نیروی انتظامی بود و خدمات زیادی به سیل‌زدگان از سوی نیروهای ناجا به مردم سیل‌زده ارائه شد.

وی به ذکر خاطره‌ای از سفر به شهرستان سیل‌زده پل دختر پرداخت و گفت: حین گشت‌زنی در شهر یک نفر به من مراجعه کرد و گفت اگر فرمانده و همکاران شما نبودند همه ما را سیل برده بود، بعداً متوجه شدیم همکاران ما حین گشت‌زنی متوجه طُغیان رودخانه شده و با اطلاع‌رسانی سریع افراد آن منطقه را از محل دور کرده بودند.

فرمانده نیروی انتظامی به تلاش مجاهدانه مأموران نیروی انتظامی در زمان شیوع کرونا هم اشاره کرد و اظهار داشت: ضمن تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه  مدافعان سلامت کشور معتقدم که همکاران من اگر بیشتر از کادر درمان کار و تلاش نکرده باشند کمتر از آن‌ها انجام ندادند.

فرمانده ناجا ادامه داد: نیروهای پلیس در بحث مقابله با احتکار اقلام بهداشتی تلاش‌های زیادی کرده و کشفیات بسیار خوبی داشتند، یگان ویژه هم با وسایلی که در اختیار داشت معابر را ضدعفونی کرد، پلیس فتا هم با شایعه‌سازان در فضای مجازی برخورد داشت و بیمارستان‌های ناجا عموماً در اختیار عوامل کادر درمان قرار گرفت.

اشتری بزرگ‌ترین هنر مأموران پلیس را اجرای بدون تنش مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل محدودیت‌ها مسؤولیت سنگینی بود که پلیس به خوبی از عهده آن برآمد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: هر مصوبه‌ای که ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور تصویب می‌کند بخش مهمی از اجرای آن به ناجا برمی‌گردد و مفتخر هستیم که پلیس در این امر هم یاری‌رسان و خدمتگزار مردم است.

وی با بیان اینکه امروز، ناجا مهربانی و اقتدار را توأم با هم دارد اذعان کرد: بر اساس نظرسنجی که در خصوص میزان رضایتمندی مردم از ۳۲ دستگاه انجام شده نشان می‌دهد که مردم به پلیس علاقه‌مندتر شدند و این پیام خیلی خوبی است که من به شما پیشکسوتان ناجا تبریک می‌گویم.

اشتری نقش پیشکسوتان را در پیشرفت‌های ناجا بسیار مهم توصیف کرد و خطاب به آنان گفت: سازمانی که شما زحمات زیادی در آن متحمل شدید و برای آن خون‌دل خوردید، در مسیر خوبی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان موضوع معیشت و مسکن کارکنان شاغل و پیشکسوت را دغدغه اصلی خود عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم مشکل مسکن کارکنان را حل کنیم.

وی‌ همچنین در جمع تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران ناجا که در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: درود می‌فرستیم به ارواح پاک شهدای دفاع مقدس، شهدای نیروی انتظامی، شهدای مدافع حرم و روح بلند و ملکوتی امام (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری داریم.

اشتری در ادامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک پیشاپیش میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) و سال نو گفت: امروز اجر و ثواب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران کمتر از شهادت نیست و افتخار ما هم این است که خادم خانواده‌های شهدا هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بی‌تردید فراغ شهدا برای پدران و مادران، همسران و فرزندان آنان سخت است ولی وقتی درمی‌یابند که هدف شهدا مقدس بوده و آن‌ها برای امنیت و آرامش و احیای دین مبین اسلام جان خود را فدا کردند، دلشان آرام می‌گیرد.

وی امنیت کشور را نتیجه ایثارگری مدافعان امنیت عنوان کرد و افزود: امنیت امروز کشور را مدیون شهدا هستیم چه شهدایی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند چه شهدای مدافع حرم و چه شهدای ناجا که در داخل شهرها برای انجام مأموریت شهید می‌شوند.

اشتری اشاره‌ای هم به شهید اسماعیل اله‌وردی که در آستانه سال نو به درجه رفیع شهادت نائل آمد کرد و گفت: این شهید عزیز هم برای امنیت ما جان خودش را ایثار کرد و در مصاف با یک سارق سابقه‌دار بر اثر سوختگی شهید شد که شهادت وی را به همکاران خودم و خانواده وی تبریک و تسلیت می‌گویم و افتخار می‌کنم که چنین فرزندان ایثارگری در نیروی انتظامی مشغول خدمت هستند.

فرمانده نیروی انتظامی پیروی از فرامین رهبری و دشمن‌ستیزی را پیام مهم شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: در وصیت‌نامه اکثریت قریب به اتفاق شهدا به این امر اشاره شده که البته مسئولیت من و مسئولان دیگر بیشتر است.

وی به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند:« کسانی که در غالب نیروی انتظامی مشغول خدمت هستند مجاهدان فی سبیل الله هستند» اشاره کرد و افزود: واقعاً کسانی که در نیروی انتظامی مشغول خدمت هستند جانشان را بر کف گذاشته و مجاهدانه تلاش می‌کنند.

اشتری اظهار داشت: امیدواریم این راه باشکوه و عظمتی که شهدا در پیش گرفتند را به خوبی ادامه دهیم و من مطمئن هستم که آینده خوبی در کشور خواهیم داشت و نیروی انتظامی هم با تمام توان و ظرفیت، خود را برای ادامه دادن راه شهدا آماده کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی سپس به تلاش مجاهدانه کارکنان پلیس در دوران کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت پلیس در زمان شیوع کرونا خدمت زیادی را ارائه داد و همکاران من در کنار کادر درمان مجاهدانه تلاش کردند که لازم می‌دانم از همین‌جا به همه آنان خداقوت گفته و از زحماتشان قدردانی کنم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول