اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر آمریکا خواستار تسریع تشکیل دولت لبنان شد

یک روز پس از آنکه حزب‌الله لبنان برای چندمین بار خواستار تسریع در تشکیل دولت لبنان جهت حل بحران اقتصادی این کشور شد، سفیر آمریکا در بیروت نیز از احزاب لبنانی خواست برای تشکیل دولت جدید به توافق برسند.

سفیر آمریکا خواستار تسریع تشکیل دولت لبنان شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که یکی از علت‌های اصلی بحران اقتصادی لبنان تحریم‌های آمریکاست، «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت امروز از لبنانی‌ها خواست اختلافات را کنار بگذارند و با تشکیل دولت جدید کشورشان را از بحران‌های متعدد از جمله بحران اقتصادی نجات بدهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیر آمریکا که تاکنون به دلیل مداخله در امور داخلی لبنان چندین بار مورد اعتراض برخی احزاب لبنانی قرار گرفته، پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت «بعد از حدود هشت ماه بی‌دولتی... آیا زمان آن نرسیده که از خواسته‌ها [و شروط] عقب‌نشینی شود؟».

روز گذشته حزب‌الله لبنان برای چندمین بار از احزاب لبنانی خواسته بود که با کنار گذاشتن اختلافات و عبور دادن کشور از بحران مالی کنونی، برای تشکیل دولت به توافق برسند. 

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله پنجشنبه هفته گذشته با وجود نداشتن رضایت از تشکیل دولتی موسوم به «متخصصان غیر سیاسی»، اعلام کرد که اگر رئیس جمهور (میشل عون) و نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه (سعد الحریری) بر سر تشکیل چنین دولتی به توافق برسند، حزب‌الله نیز با آن مخالفت نخواهد کرد.

اما دیدار دو روز گذشته سعد الحریری با میشل عون که در کاخ ریاست جمهوری انجام شد، بی‌نتیجه تمام شد و سعد الحریری گفت، با رئیس جمهور به توافق مشترک نرسیده است. 

فراکسیون پارلمانی «الوفاء للمقاومة» وابسته به حزب‌الله روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن درخواست برای تسریع در تشکیل دولت لبنان اعلام کرد که «تشکیل دولت می‌تواند جایگزین برای آشوبی باشد که همه را [در لبنان] تهدید می‌کند... لبنان نیازمند شفافیت و همکاری سران و تشکیل دولتی است که از بیشترین رأی اعتماد ممکن در پارلمان برخوردار باشد».

لبنان از تابستان گذشته که بندر بیروت شاهد انفجاری بزرگ و ویرانگر بود، بی دولت و از طریق دولت پیشبرد امور «حساب دیاب» اداره می‌شود. دولت دیاب پس از این انفجار و افزایش فشارها، استعفا کرد و احزاب پارلمان لبنان هنوز برای تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده‌اند.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول