اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات پرداخت تسهیلات 300 میلیونی مسکن/بانک مرکزی سهمیه هر بانک را مشخص کند

یک کارشناس مسکن گفت: بانک مرکزی در فروردین ماه سال جاری باید سهمیه اختصاصی هر بانک برای تسهیلات ساخت مسکن را مشخص کند و فرآیند ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی با سرعت پیگیری شود.

جزئیات پرداخت تسهیلات 300 میلیونی مسکن/بانک مرکزی سهمیه هر بانک را مشخص کند

محمد پورحمید، کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به ابلاغ قانون بودجه سال 1400 از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت گفت: یکی از مهمترین مصوبات بودجه سال 1400، اختصاص 360 هزار میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی بانکی برای ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی است.

این کارشناس اقتصاد و مسکن در ارتباط با جزئیات بیشتر این مصوبه از بودجه سال 1400 گفت: بر مبنای این مصوبه از قانون بودجه سال 1400، امکان ارائه تسهیلات 300 میلیون تومانی ساخت مسکن برای 1.2 میلیون خانوار واجد شرایط مهیا خواهد شد.

*ایجاد 3 میلیون شغل با رونق ساخت مسکن

وی در تشریح مزایای این مصوبه در شرایط اقتصادی سال 1400، گفت: ساخت مسکن به عنوان یک پیشران اقتصاد توانایی خارج کردن اقتصاد از شرایط رکود به شرایط رونق را داشته و می‌تواند منجر به اشتغال 3 میلیون نفری در پهنای کشور شود.

پورحمید ضمن تاکید بر اینکه اشتغال حوزه مسکن ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، گفت: اشتغال ساخت مسکن، به طور قابل توجهی مرتبط با سرپرستان خانوار بوده و طیف وسیعی از بدنه آماده به کار کشور را درگیر می‌کند.

*بانک مرکزی، سهمیه هر بانک را مشخص کند

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به مهلت بانک مرکزی به منظور تخصیص سهمیه هر بانک به منظور پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی ساخت، گفت: بانک مرکزی در فروردین ماه سال جاری باید سهمیه اختصاصی هر بانک برای تسهیلات ساخت مسکن را مشخص کند و فرآیند ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی با سرعت پیگیری شود.

پورحمید در انتها با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تبصره 18 قانون بودجه 1400، گفت: بانک مرکزی با مشخص کردن سهیمه هر بانک نشان دهد که برای فعال کردن حوزه مولد اقتصاد پای کار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول