اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

واکسیناسیون پاکبانان شروع شد؛ هجمه‌های ضدانقلاب شدت گرفت

درحالی که کشورمان واکسیناسیون برای پاکبانان را آغاز کرده؛ رسانه ها و کاربران ضدانقلاب نه تنها آن را پوشش خبری ندادند بلکه مطابق رویه همیشه هجمه هایی علیه این اتفاق مبارک شروع کردند.

واکسیناسیون پاکبانان شروع شد؛ هجمه‌های ضدانقلاب شدت گرفت

از شایعه تا واقعیت:  نزدیک به دو ماه است که واکسیناسیون علیه کرونا در ایران آغاز شده؛ این اتفاق با تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» بر روی پارسا نمکی، فرزند وزیر بهداشت کشورمان شروع شد تا عملاً دست معاندان برای هجمه به سیستم بهداشتی و پزشکی ایران بسته شود.

اما جریانی که از اول انقلاب به دنیال سیاه‌نمایی علیه وضعیت ایران است و هر اتفاق مبارکی در کشورمان را وارونه جلوه می‌دهد؛ این بار هم همزمان با شروع اولویت واکسیناسیون پاکبانان در شیراز، اهواز و مشهد دور جدیدی از هجمه‌ها علیه این اقدام را کلید زد.

این جریان مدعی شدند که ایران درحال آزمایش واکسن کوبایی و ایرانی روی پاکبانان است.

 

در همین رابطه علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ما، شایعه تست واکسن ایرانی  یا کوبایی به پاکبانان و کارکنان شهرداری را تکذیب کرد و گفت: واکسن‌ها از محموله‌های معتبری است که توسط وزارت بهداشت وارد کشور شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در گفت‌وگو با فارس درباره نوع واکسن تزریق شده به پاکبانان گفت: در مرحله نخست واکسیناسیون پاکبانان و کارکنان سازمان آرامستان‌های اهواز در مقابل کرونا، از واکسن سینوفارم ساخت چین استفاده شده است.

همچنین تصاویر منتشر شده از واکسیناسیون پاکبانان هم نشان می‌دهد که این واکسن‌ها ایرانی نیست و مربوط به شرکت سینوفارم چین است. (تصاویر واکسیناسیون پاکبانان اهوازی را اینجا و پاکبانان شیرازی را اینجا مشاهده کنید)

 

 

همچنین از یک سو تعداد داوطلبان تزریق واکسن ایرانی که در سامانه ۴۰۳۰ ثبت‌نام کرده‌اند آن قدر زیاد هستند که نیازی به آزمایش اجباری روی این افراد نیست و از سوی دیگر،  هجمه کنندگان آنقدر آگاهی ندارند که بدانند برای تست نهایی واکسن‌های ایرانی، ابتدا لازم است که پیش از تزریق، آزمایش‌های مربوط اخذ و پس از تزریق نیز، مجدداً افراد تحت مراقبت و آزمایش‌های ثانویه قرار بگیرند(اینجا را بخوانید).

 

البته این هجمه‌های رسانه‌های ضدانقلاب تازگی ندارد و در زمان واکسیناسیون سالمندان در ایران  نیز این واکسیناسیون را سانسور کردند(اینجا) و یا در زمان شروع همکاری ایران با کوبا(یکی از قطب‌های واکسن سازی جهان) شایعات زیادی علیه این همکاری به وجود آورده بودند(اینجا).

 

در ادامه نیز برنامه واکسیناسیون کشور، در چهار فاز مختلف را مشاهده کنید:

فاز اول: کارکنان بهداشت و درمانی در خط اول مبارزه با بیماری" و "افراد بسیار پرخطر" /  این گروه شامل سالمندان مستقر در آسایشگاه‌ها و جانبازان شیمیایی و بالای ۵۰ درصد و سالمندان بالای ۶۵ سال در خانه سالمندان و مبتلا به بیماری زمینه‌ای است.

فاز دوم: چهار گروه "افراد بالای ۶۵ سال به ترتیب در گروه‌های ۵ ساله از بالا به پایین"، "افراد بالای ۶۵ سال با حداقل یک بیماری زمینه‌ای"، "افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با حداقل یک بیماری زمینه‌ای" و "افرادی که بخاطر شغلشان با مردم در تماس‌ هستند."

فاز سوم: سه گروه "افراد ساکن در مراکز تجمعی"، "افراد ۵۵ تا ۶۵سال بدون بیماری زمینه‌ای" و "افراد در مشاغل ضروری و کارکنان بهداشت که در خط اول مواجهه نیستند" 

فاز چهارم: عموم مردم

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول