اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

شمسایی:نمی توانیم قهرمان جهان شویم/هنوز پاداش ها را نداده اند/در فوتسال مدام در حال جنگیدن علیه هم هستیم

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند گفت: تیم ملی فوتسال سوم جهان و قهرمان آسیا شد اما هنوز فدراسیون فوتبال پاداش قهرمانی آسیا آقایان و بانوان را پرداخت نکرده است.

شمسایی:نمی توانیم قهرمان جهان شویم/هنوز پاداش ها را نداده اند/در فوتسال مدام در حال جنگیدن علیه هم هستیم

حمیدر ضا حق شناس-  به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، وحید شمسایی سالیان سال برای ایران در سطح آسیا و جهان افتخار آفرینی کرده است. وی تنها بازیکن فوتسال در آسیا است که توانسته پنج دوره در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۳، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ میلادی به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا انتخاب شود.

شمسایی با ۳۹۲ گل زده بعد از فالکائو برزیلی بهترین گلزن تاریخ فوتسال ملی در جهان است.البته وی تا سال 2017  رکوردار آقایی گلی جهان بود که متاسفانه این بازیکن برزیلی بعد از سالها و چندین بار خداحافظی از میادین ورزشی با حمایت فدراسیون فوتبال برزیل با برگزاری چند دیدار دوستانه توانست صاحب این عنوان شود.

وی تنها فوتسالی در آسیا است که توانسته به همراه بزرگان فوتسال دنیا  در  تیم منتخب جهان حضور داشته باشد و اولین لژیونر آسیا است که در لاتزیو ایتالیا نایب قهرمان اروپا در آن مقطع بازی کند و به جرات می توان گفت تنها فوتسالی پر افتخار آسیاست که با 400 گل زده رکورددار آقای گلی در لیگ ایران است.

 خبرنگار ورزشی فارس با این بازیکن سابق تیم ملی و برترین بازیکن قاره کهن گفت و گوی زیرا را انجام داده است:

فارس: در مورد نحوه ورودت به فوتسال صحبت می کنی؟

 در سال  ۱۳۵۴  در تهران متولد شدم و از سن 23 سالگی وارد فوتسال شدم. قبل از فوتسال در فوتبال فعالیت داشتم  و به دلیل آسیب دیدگی شدید حدود ۶ سال خانه نشین شد. سپس تصمیم گرفت ورزش را در رشته فوتسال با برادرم امیر شمسایی شروع کنم.

فارس : فوتسال  را در چه مقطعی آغاز و به تیم ملی دعوت شدید؟

  از سال ۱۳۷۸ با حضور در تیم پیمان تهران اولین حضورم در لیگ فوتسال تجربه کردم  و در تیم‌های استقلال تهران، ارم کیش قم، لاتزیو ایتالیا، تام ایران خودرو، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، گیتی پسند، دبیری تبریز و تأسیسات دریایی حضور داشتم و اولین مربی اینجانب  سید مهدی ابطحی  و توسط حسین شمس سرمربی سابق  تیم ملی به این تیم دعوت شدم.

فارس :  چه افتخاراتی توانستید در فوتسال ایران بدست آوردید؟

 در سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ تیم‌های دبیری تبریز و تأسیسات دریایی را به صورت سه بار پیاپی به عنوان قهرمان و یک بار هم نایب قهرمان لیگ برتر و همچنین با تاسیسات قهرمان و نایب قهرمانی جام باشگاههای  آسیا  را کسب کردم و در حال حاضر هم با گیتی پسند به مرحله دوم لیگ صعود کردیم.  شش دوره در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۳، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ میلادی به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا انتخاب شدم و تنها ایرانی هستم که یک کمپانی بزرگ پوشاک ورزشی یعنی  پوما اسپانسر من بوده است.

فارس: شما سالهای زیادی در تیم ملی حضور داشتی. چند بار افتخار بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی را داشتی؟

  در سالهای 2008 تا 2012 چهار دوره مدوام افتخار بازوبند کاپیتانی تیم ملی را داشتم  که  البته در سالهای  2006 تا 2007 در نبود محمدرضا حیدریان کاپیتان تیم ملی در  مقاطعی با افتخار این بازوبند را در دستانم داشتم.

فارس: نظر شما در رابطه با  شرایط تیم ملی سابق و کنونی چیست؟

تیم ملی در هر زمان شرایط خاص خودش را دارد که قابل قیاس یا یکدیگر نیست و با احترام  به همه بزرگان فوتسال عنوان سومی در جهان  افتخاری بزرگ برای جامعه و فوتسال ایران  بود.

فارس: شما از فوتسال خداحافظی کردید؟

خیر، مگر وقتی که به فوتسال آمدم از کسی اجازه گرفتم که بخواهم برای خداحافظی اجازه بگیرم؟

فارس: بهترین فوتسالیست ایران از نظر شما چه کسی است؟

  از نظر من  بهترین بازیکن  محمدرضا حیدریان  است البته در هر مقطع  بازیکنان دیگر متفاوت بوده است.

فارس: بهترین خاطره شما از  فوتسال چیست؟

بهترین خاطره من وقتی بود که تیم ملی توانست سوم  جهان شود. سومی جهان، کار خیلی سختی بود که به خوبی ملی پوشان ایرانی آن را بدست آوردند، وقتی کسی در رشته‌ای  که فعالیت‌ می‌کند و آن رشته باعث خوشحالی مردم و سر فرازی پرچم کشورش می شود بهترین خاطره برای ورزشکار تلقی می شود.

فارس: به نظر شما در جام جهانی 2021  قهرمان جهان می شویم؟

قاطعانه می گویم خیر. ما پتانسیل‌های زیادی برای بهتر شدن از مقام سومی جهان داریم البته به شرطی که همه بسترهای مناسب چه از لحاظ مالی و چه از نظر زیر ساختی ، بازی‌های تدارکاتی و... وجود داشته باشد.تیم ملی فوتسال سوم جهان و قهرمان آسیا شد  اما هنوز فدراسیون فوتبال پاداش قهرمانی آسیا آقایان و بانوان را پرداخت نکرده است . تیم ملی فوتسال سال گذشته فقط توانسته دو بازی تدارکاتی با تیم ازبکستان داشته باشد آن هم فقط به خاطر تیم ملی فوتبال بزرگسالان بوده است. چگونه باید از تیمی که نتوانسته بازی مناسب دوستانه داشته باشد توقع قهرمانی یا مقام بهتر از عنوان سومی جهان داشته باشیم؟

فارس :بگذریم. شما آقای گل جهان بودی. چی شد که این عنوان به فالکائو برزیلی رسید؟

در رابطه با  آقای گلی جهانی دوست ندارم صحبت کنم و هر افتخاری هم در دوران بازیگری و مربیگری بدست آوردم فقط برای کشور عزیزم و مردمی بوده که همیشه من را مورد لطف و محبت خود قرار دادند. امیدوارم شاگرد خوبی برای مردم ایران بوده باشم. 

فارس: ارزیابی شما  از سطح فوتسال ایران و جهان چیست؟

متأسفانه به جای الگوبرداری از کشورهای صاحب نام فوتسال مثل اسپانیا برزیل و.. ما در ایران مدام در حال جنگ با یکدیگر هستیم که چه کسی بهتر و بدتر از دیگری است. یادم است در زمان صادق درودگر ریس کمیته فوتسال  خاور لوزانو به ایران آمد. وی گفت فوتسال ایران 10 سال طول می‌کشد که به جایگاه جهانی برسد اما خدا را شکر آنقدر خوب بودیم که بهتر از فوتسال اسپانیا شدیم، در سال 2016 اسپانیا در مرحله مقدماتی حذف و تیم ایران  جزو چهار تیم برتر جهان شد و در مقاطعی هم 2008 تا 2012 در جام جهانی توانستیم با اسپانیای مدعی مساوی کنیم. 

من فکر می‌کنم الگوبرداری شرایط بدی نباشد،‌در صورتی که همه مربیان و بازیکنان همه سر جای خودشان قرار داشته باشند. بزرگترین ضعف فوتسال ایران این است که هیچ‌کدام از اهالی فوتسال با یکدیگر همدل و یکصدا نیستند و می‌خواهند از روی همدیگر رد شوند و خود را مطرح کنند. ما باید به پیشکسوتان احترام بگذاریم و اگر قرار باشد پیشرفتی داشته باشیم همه باید همدل و یکصدا به یکدیگر و تیم ملی کمک کنیم.

فارس: بعد از چند سال  دوری مجددا به لیگ برتر برگشتی.

2 سال بود که از فوتسال دور بودم البته خودم تمرینات منظمی داشتم سال اول به خاطر بیماری پدرم بود و سال دوم هم پیشهاداتی داشتم اما قبول نکردم.

 فارس: شما با باشگاه تاسیسات صاحب افتخاراتی از جمله قهرمانی در جام باشگاههای آسیا شدی و حالا هم با گیتی پسند اصفهان جز 6 تیم صعود کننده به مرحله نهایی لیگ برتر هستی فرق این دو باشگاه از نظر شما چیست؟

فرق باشگاه تأسیسات دریایی و گیتی‌پسند اصفهان دو چیز متفاوت است. تأسیسات یک تیم دولتی و در زمان مدیریت منوچهری و حلاجی فوق‌العاده بود. در آن زمان توانستیم تیمی که هشتم و نهم جدول بود را دو سال پشت سر قهرمان ایران و  و یک بار هم قهرمان آسیا کنیم. 

 اما باشگاه گیتی‌پسند اصفهان یازده سال است که در فوتسال و بخش خصوصی فعالیت دارد. خانواده جنتی یک خانواده ورزشی و علاقمند به این رشته هستند. عراقی‌زاده نایب ریس باشگاه، در کنار خانواده جنتی فوق‌العاده‌ای و حرفه‌ای عمل کردند. در این باشگاه شرایط مهیا است برای یک تیم حرفه‌ای با توجه به سازماندهی و برنامه‌ریزی، نیروی انسانی  که این باشگاه دارد. به طور قطع نمی‌توانیم دو باشگاه تأسیسات و گیتی‌پسند را کنار هم بگذاریم. تأسیسات  دولتی و گیتی‌پسند باشگاه خصوصی است. خانواده جنتی از جیب خودشان هزینه می‌کنند و این افراد قابل احترام هستند اما تاسیسات با هزینه دولت بود. البته ما در لیگ تیم‌های دیگری مثل کراپ، فرش‌آرا، سن‌ایچ ساوه و... که در بخش خصوصی فعال هستند، داریم.

فارس :شرایط گیتی پسند در لیگ برتر فوتسال چطور است؟

در ابتدای لیگ شروع خوبی  داشتیم و باشگاه هر بازیکنی  را که نیاز داشتیم در اختیارم قرار داد. متأسفانه اتفاقات ناخودآگاه گریبانگیر تیم ما شد. البته دنبال توجیه نیستم، در طول زندگی ورزشی حرفه ایم سختی ها و با  فراز و نشیب های زیادی مواجهه شدم و با آن مبارزه کردم. در حال حاضر از یک تیم 16 نفره به یک تیم 10 تا 12 نفره تبدیل شدیم. یک بازیکن رباط صلیبی پاره کرد و بازیکن دیگر ناراحتی قلبی و دروازبانمان هم دستش مشکل پیدا کرد و در چند روز اخیر قدرت بهادری در اوج آمادگی رباط پاره کرده است.

 در نهایت اگر به زور کل تیم را جمع کنم شاید تیمی 10 نفره شویم. البته با همین افراد تمام تلاش خود را می‌کنیم و به دنبال بهترین نتیجه هستیم. در اینجا جا دارد از بزرگان تیم اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم ملی، فرهاد توکلی، علیرضا وفایی، قدرت بهادری، سپهر محمدی، سنگ سفیدی و...تمام بزرگانی که با جان و دل تا امروز برای تیم جنگیدند تشکر ویژه دارم. البته در کنار جوانها، سعید عباسی فوق‌العاده بوده است. به هواداران باشگاه می‌گویم که ما تا آخرین لحظه می‌جنگیم و به دنبال بهترین نتیجه هستیم.همیشه من در باشگاه نظرم شایسته‌ سالاری است نه بازیکن سالاری. هر کسی باید در جایگاه خود قرار گیرد اگر هزار سال هم طول بکشد. 

فارس: تعطیلات عید به سفر نرفتید؟

به خاطر کرونا به مسافرت نرفتم. امیدوارم هر چه زودتر این ویروس لعنتی از کشور ما خارج شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول