اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تربت حیدریه قطب زعفران جهان است/ تصویب ۴۰ مصوبه برای توسعه و پیشرفت منطقه

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تربت حیدریه قطب تولید زعفران جهان است، خاطرنشان کرد: این شهرستان همچنین قطب تولید نخ ابریشم کشور است و به عنوان یکی از باراندازهای دام زنده محسوب می‌شود.

تربت حیدریه قطب زعفران جهان است/ تصویب ۴۰ مصوبه برای توسعه و پیشرفت منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع بندی سفر شهرستان تربت حیدریه با اشاره به مزیت‌های این شهرستان اظهار کرد: تربت حیدریه یک شهرستان قدیمی از نظر ساختاری است و سبقه تاریخی در حوزه‌های مختلف دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه اراضی خوب، مردم سختکوش، پرتلاش و متدین از ویژگی‌های این شهرستان است، افزود: تربت حیدریه در حوزه ۲۳ قلم محصولات باغی دارای رتبه است و این یک مزیت نسبی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تربت حیدریه قطب تولید زعفران جهان است، خاطرنشان کرد: این شهرستان همچنین قطب تولید نخ ابریشم کشور است و به عنوان یکی از باراندازهای دام زنده محسوب می‌شود.

معتمدیان به حوزه صنعت تربت حیدریه پرداخت و گفت: ۶۴ واحد صنعتی و حدود سه هزار اشتغال در صنعت از مزیت‌های این شهرستان است‌.

استاندار خراسان رضوی با تاکید براینکه تربت حیدریه یکی از قطب‌های معدنی در سطح استان است، ادامه داد: تربت حیدریه معادن غنی بسیاری دارد. در این راستا بحث شناسایی ظرفیت‌های معدنی باید مورد توجه قرار بگیرد و همچنین ضرورت دارد از ظرفیت مجموعه‌هایی نظیر ایمیدرو و شستا در بحث مطالعات، استخراج و فرآوری محصولات معدنی استفاده شود.

وی به زیرساخت‌های قابل توجه این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان تربت حیدریه در حوزه گردشگری پیش از شیوع کرونا مسیر عبور حدود ۱۰ میلیون زائر بوده است و لذا این یک ظرفیت برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذاران است.

معتمدیان با بیان اینکه ثبت‌های ملی رخ داده در شهرستان تربت حیدریه سبب رونق گردشگری در این شهرستان می‌شود، افزود: با این وجود گردشگری، کشاورزی، باغداری، معدن و صنعت پیشران‌های توسعه تربت حیدریه هستند.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام برای توسعه باید مورد توجه قرار بگیرد، تاکید کرد: خراسان رضوی پازلی است که ۳۳ قطعه دارد و زیبایی استان به قرارگیری این قطعات «شهرستان‌ها» کنار هم است.

وی گفت: ثروت‌های خدادادی در جای جای استان وجود دارد و لذا باید آن‌ها را شناسایی و ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل برسانیم.

معتمدیان با اشاره به شعار سال جاری گفت: امسال با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری کمیته «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در استانداری خراسان رضوی تشکیل شد و دبیرخانه آن در معاونت هماهنگی امور اقتصادی قرار دارد. در این راستا فرآیند‌ها و مقررات دست و پاگیر شناسایی و به این کمیته ارجاع داده می‌شود.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از سنگ‌اندازی‌های برخی در راه تحقق توسعه گفت: عده‌ای ترمز و مانع توسعه شده‌اند. با این وجود مدیران باید به شکل میدانی در صحنه حضور داشته باشند و به این امر توجه شود که داشتن «جسارت مدیریتی» یکی از ویژگی‌های مدیران است.

وی به نقش تاثیرگذار روستاها اشاره کرد و افزود: پدیده حاشیه نشینی ناشی از عدم توجه به برنامه‌های توسعه و بحث اشتغال است. لذا روستاهای ما باید مولد و تولید کننده باشند.

معتمدیان تاکید کرد: باید توجه ملی را نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان بالا ببریم.

گفتنی است؛ در این جلسه ۴۰ مصوبه برای توسعه و پیشرفت شهرستان تربت حیدریه در حوزه‌های گوناگون به تصویب رسید.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول