اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نصرت امام زمان (عج) وظیفه ای همگانی است/ قدر انقلاب و نظام را بدانیم

یکی از مراجع تقلید نصرت و یاری امام عصر (عج) را وظیفه ای عمومی دانست و از همگان خواست قدر انقلاب و نظام را بدانند.

نصرت امام زمان (عج) وظیفه ای همگانی است/ قدر انقلاب و نظام را بدانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیامی تصویری به شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است با تبریک سالروز میلاد ذخیره عالم و دلیل اراده حق و نظام دین به خود آن حضرت و امت اسلامی اظهار کرد: جریان امامت مانند نبوت، جامعه را از هر جاهلیت نجات می دهد همان گونه که اسلام نیز جامعه جاهلیت را نجات داد و به نور فرا خواند.

وی با بیان اینکه اگر کسی امام عصر خود را نشناسد، در جاهلیت زندگی می کند خاطر نشان کرد: باید گفت حتی اگر کسی در جامعه اسلامی هم زندگی می کند، اما امام عصر خود را نشناسد، باز هم زندگی جاهلی خواهد داشت.

این مرجع تقلید همچنین افزود: روایات ما نشان می دهد آن چه بین آفریدگان و خالق هستی حجاب می افکند، خود آفریدگان است، در حالی که معصومین (ع) خود را نمی بینند و خدا را می بینند و به همین دلیل از الهامات الهی برخوردارند.

آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: وقتی انسان خود را ببیند، این حجاب سبب می شود که از معارف اسلامی باز بماند و البته اگر امام شناسی و امامت شناسی هم نباشد، زندگی انسان به زندگی جاهلی می شود و از آن جا که مرگ هم عصاره زندگی است، پس مرگ او هم در جاهلیت خواهد بود.

وی سپس به راه های معرفت حضرت حجت (عج) توجه داد و گفت: ادعیه، زیارات و همچنین روایات بخشی از این معرفت را به دست می دهد، بویژه آن جا که حضرت به عنوان «نظام دین» معرفی می‌شود، یعنی دین وقتی نظام می یابد که امام معصوم (ع) حکومت کند، چراکه قلوب آنان، آشیانه و اوعیه مشیت الهی است.

وی ادامه داد: ما در سلام به آن حضرت، جمیع شؤون ایشان را مورد توجه قرار می دهیم، چراکه بشر به همه این شؤون نیازمند است و از شؤون ایشان است که می توان شؤون الهی را نیز کشف کرد.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه در عین حال بیان کرد: امام معصوم (ع) برترین موجود عالَم هستی است، اما در عین حال خود را  اذلّ اذلّین می بیند.

وی در ادامه توضیح داد: همان گونه که امام (ع) با احساس ذلت ممدوح به مقام امامت می رسد، شاگردان امام معصوم هم می توانند با همین احساس ذلت متوجه شوند که امامشان را شناخته اند.

آیت الله جوادی آملی در عین حال یادآور شد: وجود مبارک رسول الله (ص) می فرماید دین را از اعمال، رفتار و مناسک من بگیرید، پس باید به آنان اقتدا کنیم و بدانیم هرچه به عنوان تبیین حُکم الهی و تشریع وارد شده است، وظیفه ای از وظایف ما خواهد بود.

وی در ادامه از همگان خواست قدر این انقلاب و نظام را بدانند و گفت: مبادا کسی به بیراهه برود و دیگران را نیز به بیراهه ببرد.

آیت الله جوادی آملی سپس فهم امام معصوم (ع) را به عنوان آینه خدا و مظهر اراده الهی، نیازمند کار اساسی و علمی دانست و یادآور شد: در ادعیه از خدا می خواهیم همان گونه که با نعمت ایمان، توفیق بیرون آمدن از جاهلیت را به ما عطا کرده است، توفیق دهد تا اسلحه ما نیز برای یاری ولی عصر (عج) از غلاف بیرون بیاید.

وی افزود: البته منظور از اسلحه، اعم از اسلحه نظامی است و قلم، قدم،  مال، قدرت و مانند آن را نیز شامل می شود، فقط باید توجه داشت که این سلاح ها را باید به صورت علنی در نصرت و یاری امام زمان (عج) به کار گرفت.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول