اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سربازان گمنام سهم قابل توجهی در تامین امنیت کشور دارند

خطیب نماز جمعه ماهنشان با اشاره به روز سربازان امام زمان عجل(عج) و تبریک این روز گفت: سربازان گمنام همان بزرگ مردانی هستند که سهم قابل توجهی در تامین امنیت جای جای کشور عزیزمان دارند.

سربازان گمنام سهم قابل توجهی در تامین امنیت کشور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با گرامیداشت ۷ فروردین ۱۳شعبان به عنوان روز هنرهای نمایشی و با بیان اینکه زبان هنر می‌تواند ابزاری باشد، اظهار داشت: برای بیان مفاهیم حقیقی اسلام و تئاتر که بهترین وسیله و ابزار هنر بوده و به طور مستقیم با مخاطب سخن می‌گوید باید تقویت شود و در خدمت دین و فرهنگ اسلامی قرار گیرد و از کم لطفی نسبت به این هنر باید پرهیز شود.

 وی با تبریک  پانزدهم شعبان المعظم روز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج) و روز جهانی مستضعفان عالم و روز سربازان گمنام آقا امام زمان همه مسلمانان را دعوت به استفاده از برکات این ایام کرد و از صدا و سیما و اهل فضای مجازی و صاحبان تریبون خواست تا در مورد امامت و فلسفه غیبت و وظیفه منتظران معرفت افزایی کرده و فقط به تبریک گفتن اکتفا نشود.

خطیب نماز جمعه ماهنشان با اشاره به روز سربازان امام زمان عجل(عج) و تبریک این روز، خاطر نشان کرد: سربازان گمنام همان بزرگ مردانی هستند که سهم قابل توجهی در تامین امنیت جای جای کشور عزیزمان دارند.

علی اکبری با اشاره به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در اول فروردین ۱۴۰۰ افزود: بیانات مقام معظم رهبری نقشه راه بوده و وظیفه همگان را روشن کرده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ سال رونق تولید و سال ۹۹ جهش تولید و سال ۱۴۰۰ پشتیبانی و موانع زدایی نام نهاده شده و اهتمام رهبری به انصاف انقلابی و بر این معنا که حرکت مقبولی صورت گرفته ولی مطلوب نیست و فاصله از شرایط مقبول تا مطلوب زیاد است و از سطح کلان و سطح راهبر به سطح عملیاتی و کاربردی سوق داده‌اند، خاطر نشان کرد: بیانات رهبری به این خاطر است که در سال جدید و با روی کار آمدن دولت جدید و تازه نفس شاهد اقدام و عمل تمام کننده‌تر باشیم.

خطیب نماز جمعه ماهنشان تصریح کرد: حضور در میدان و پشتیبانی از تولید و زدودن موانع فقط وظیفه دولت و مسؤولان نیست و  آحاد مردم در آن نقش دارند و هیأت امنای مساجد و اهل مسجد و همه مردم را مقام معظم رهبری مکلف کردند.

وی با اشاره به اینکه در مورد انتخابات اهتمام رهبری انقلاب به اصل مشارکت مردم که نقش بسیار مهمی در تضمین و صیانت از مردم سالاری دینی امنیت ملی و حفاظت از سرمایه اجتماعی دارد را تاکید فرمودند، ادامه داد: ادبیات رهبر معظم انقلاب در برابر استکبار جهانی تحقیرآمیز بوده و ایشان سال ۹۹ را سال شکست حداکثری آمریکا برشمردند و تلاش‌های آن احمق درجه یک(ترامپ) را کم اثر دانستند و در باره رئیس جمهور پیر و فرتوت و بیمار کنونی و ادامه ریاستش تردید کرده‌اند.

 علی اکبری با تاکید بر اینکه مواضع رهبری در مورد برجام آشکار و صریح است، اذعان داشت: اولا آمریکا باید تمام تحریم‌ها را یک جا لغو کند دوما ما آن را در میدان عمل راستی‌آزمایی کنیم، سوما آنگاه از  پیوستن آمریکا به ۱+۵ سخن خواهیم گفت و مسؤولان در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها باید مواضع صریح و روش رهبری را مد نظر قرار دهند و هم دولت کنونی و هم دولت آینده این سیاست واضح را دریافته و بدان عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبری در مورد فضای مجازی افزود: این اولین بار بود که ایشان از ولنگاری و رنج آور بودن فضای مجازی صحبت کردند و گلایه کردند و کنترل فضای مجازی را یک رویکرد جهانی دانستند و باید در کشور ما هم کنترل شود همچنان که از مرزهای هوایی و زمینی دفاع می‌شود باید مرز در فضای مجازی ایجاد شود و از دخالت بیگانگان و دشمنان جلوگیری شود.
انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول