اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: دبیرکل ناتو دروغ می‌گوید

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو درباره بی ‌میلی مسکو برای مذاکره را دروغ خواند.

مسکو: دبیرکل ناتو دروغ می‌گوید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو درباره بی ‌میلی مسکو برای مذاکره را دروغ خواند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، این دیپلمات روس در نشست خبری امروز خود گفت: همه اظهارات آقای استولتنبرگ مبنی بر این که روسیه از برگزاری مذاکره امتناع می‌کند، نادرست است. دروغ است.

روز پنجشنبه «دیمیتری سکوف» سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت: مسکو آمادگی دارد نشست روسیه-ناتو را به شرط آن که پیشنهادی برای گفت‌وگوی اساسی و برابر ارائه شود، برگزار کند. اما تاکنون غرب چنین ابتکار عملی را ارائه نکرده است.

دبیرکل ناتو روز چهارشنبه مدعی شد پیمان آتلانتیک شمالی متاسف است که از تابستان سال ۲۰۱۹ هیچ جلسه‌ شورای ناتو-روسیه برگزار نشده، زیرا روسیه به دعوت برای تشکیل جلسه پاسخ مثبت نداده است.

ینس استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری عصر چهارشنبه از سیاست‌های داخلی و خارجی روسیه انتقاد کرد.

دبیرکل ناتو گفت: «علی‌رغم سال‌ها تلاش برای اعمال فشار و تلاش برای انجام گفت‌وگوهای معنادار، روسیه الگوی رفتار سرکوبگرانه‌اش در خانه و رفتار تجاوزگرانه‌اش در خارج از مرزهایش را افزایش داده است.»

وی افزود: «ناتو در واکنش به اقدامات روسیه، اصل دفاع جمعی را به قوی‌‌ترین شکل در یک نسل اجرا کرده است. ما دفاع هیبریدی و دفاع سایبری‌مان را تقویت کرده‌ایم. هوشیار خواهیم بود.»

این در حالی است که وی حدود ۱۰ روز پیش گفته بود ائتلاف ناتو شاهد هیچگونه تهدید نظامی مستقیمی از روسیه و چین نیست.

تنش‌ها میان روسیه و ائتلاف ناتو به خصوص به دلیل تحولات اوکراین شدت گرفته است. ناتو سال ۲۰۱۴ به اتفاق آرا تصمیم گرفت همکاری‌های خود با فدراسیون روسیه را در واکنش به تحولات اوکراین معلق کند.

مقام‌های دولت روسیه از آن زمان بارها گفته‌اند از آغاز دوباره همکاری‌های نظامی میان روسیه و ائتلاف ناتو حمایت می‌کنند.

روسیه، در سوی مقابل، بارها نگرانی خود را از افزایش حضور نظامی ناتو در اروپا و توسعه این ائتلاف به سوی شرق ابراز داشته است.

کرملین تاکید کرده که روسیه هیچ تهدیدی برای کشورهای دیگر به شمار نمی‌آید اما اقداماتی را که منافع ملی‌اش را تهدید می‌کند نادیده نمی‌گیرد.

نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی «لوادا» در سال ۲۰۱۶ نشان داد ۶۸ درصد مردم روسیه اقدام ناتو در استقرار نیروی نظامی در مرز روسیه را تهدیدی مستقیم علیه کشورشان می‌بینند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول