اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بی‌تدبیری در کنترل بازار مردم را به ستوه آورد/نظارت بر بازار قاطعانه نیست

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: گرانی‌ها ناشی از عدم نظارت دقیق بر بازار است.

بی‌تدبیری در کنترل بازار مردم را به ستوه آورد/نظارت بر بازار قاطعانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اهمیت تولید در نگاه رهبر انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: طی یک دهه اخیر مسئله راهبردی تولید در نامگذاری سال‌ها به وضوح وجود داشته است.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: با وجود حساسیت موضوع و تأکید مستقیم بر تولید اما فعالیت‌های انجام شده برای تحقق شعار سال‌ا اگرچه تا حدودی مقبول هست اما مطلوب نیست.

وی ادامه داد: نیاز به تلاش و همت مضاعف، از خودگذشتگی، کار جهادی و انقلابی برای تحقق تولید بیش از پیش احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه مانع‌زدایی از تولید و پشتیبانی صرفا متوجه مسؤولان نیست، ادامه داد: نقش مردم، روحانیت، مساجد و اقشار مختلف هم مهم است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: نکته اساسی و قابل توجه در بیانات نوروزی رهبر انقلاب مشارکت مردم در انتخابات است.

خطیب نماز جمعه دهدشت افزود: کسی که انتخاب می‌شود باید دانا، کاردان و با تقوا باشد اینکه کسی خلاف واقع به مردم بگوید مصداق بی‌تقوایی است.

وی در واکنش به اظهارنظر برخی که می‌گویند رئیس جمهور اختیارات ندارد، انتخاب وزرا و مسؤولان را در حیطه اختیارات دولت برشمرد و گفت: بر اساس نظر کارشناسان ۹۶درصد بودجه کشور دست دولت است.

وحدانی‌فر نگاه به برجام را اشتباه خواند و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند امریکا باید تحریم‌ها را لغو کند ما در عمل راستی آزمایی کنیم بعد حرف از پیوستن به 1+5 خواهیم زد.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی ما بداند در برجام عجله نداریم چنان چه مجلس نهم و دولت یازدهم تصمیم عجولانه گرفتند و باعث اجرای یک طرفه شدند و خروجی مشخص است.

امام جمعه دهدشت گفت: سیاست حتمی و قطعی جمهوری اسلامی این است که تا راست آزمایی میدانی انجام نشود به برجام برنخواهد گشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گرانی در بازار را متذکر شد و افزود: این قصه سر دراز دارد؛ مدیریت ضعیف و عدم نظارت صحیح و ناتوانی باعث به وجود آمدن گرانی‌ها در سطح کشور است.

وحدانی‌فر با بیان اینکه اقلام به اندازه کافی در بازار موجود است اما گرانی بیداد می‌کند، خطاب به متولیان ادامه داد: نمی‌دانید یا توان مدیریت بازار ندارید؟ چطور می شود اقلام هست ولی هر کسی به قیمت دلخواه به فروش می رساند نرخ اجناس دیوار به دیوار متفاوت است و میوه تنظیم بازار با وجود نصب پلاکارد در مغازه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مردم به خاطر نظام اسلامی تحمل می‌کنند، افزود: چرا تدبیری اندیشیده نمی‌شود تا کی بی‌برنامگی و بی‌تدبیری مسؤولان مردم را آزار دهد. قطعا بدانید آنها که نقش دارند در دنیا و آخرت باید پاسخگوی مردم باشند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با انتقاد از بی‌‌تفاوتی مردم نسبت به سلامت جامعه گفت: برگزاری مراسم عزاداری و عروسی به شیوه مرسوم سلامت مردم را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: تجمع آنچنانی در مراسم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری کرونا خطرناک است مسؤولان تلاش دارند مردم همراهی نمی‌کنند.


انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول