اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توطئه‌های دشمن با حضور حداکثری مردم در انتخابات خنثی می‌شود

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات شد و گفت: توطئه‌های دشمن با حضور حداکثری مردم در انتخابات خنثی می‌شود.

توطئه‌های دشمن با حضور حداکثری مردم در انتخابات خنثی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های اولین نماز جمعه در سال جدید که در مصلی بزرگ ساری برگزار شد، ضمن تبریک سال نو سالی که آغاز و پایانش به دو نیمه شعبان آراسته است، اظهار کرد: امیدواریم امسال سال گشایش کلی بشیریت با همان ظهور مهدی موعود (عج) باشد.

وی بیان کرد: در مناجات شعبانیه آمده است که فردی که به‌واسطه خدا شناخته شود مجهول و گمنام نیست و هیچ شناسه‌ای بهتر از دین‌داری و ایمان به خدا نیست، هر کسی به خدا پناه ببرد خار نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر رعایت تقوا بیان کرد: اگر در سال ۱۴۰۰ تصمیم بگیریم گناه نکنیم و از آن مراقبت کنیم در پایان خواهیم دید که نسبت به سال گذشته درصد زیادی از گناهمان کم شده و این کار قلب امام زمان (عج) را خوشحال می‌کند.

این مسؤول با اشاره به خطبه‌ای از امیرالمومنان (ع) در توصیف پیامبر اکرم (ص)، افزود: حضرت در این خطبه نگاهی به پیش از بعثت و پس از آن دارد، خداوند پیامبرش را زمانی فرستاد که جریان ورود پیامبران و جریان ورود علم راستین از آسمان با وقفه مواجه شد که به همین علت بشریت دچار مشکلاتی شد.

محمدی لائینی تصریح کرد: در پی این وقفه‌ها بشر در آیین‌ها و دین دچار اختلاف شده تا جایی که هزاران مذهب به وجود آمد بشریت دچار گمراهی از حق و نسبت به خدای خودش، دنیای پس از مرگ و قیامت شد که همان دوران جاهلیت است، قرآن کریم چهار بار به این موضوع اشاره کرده است که در نهایت توقف علم و وحی با ورود پیامبر به جریان افتاد.

 خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه نگاه به گذشته امروز و آینده در زندگی انسان سرنوشت‌ساز است، گفت: امروز هم مقام معظم رهبری به مقایسه پیش از انقلاب و بعد از آن می‌پردازد.

این مسؤول اظهار کرد با اشاره به آیه ۳۱ سوره مبارکه نور بیان کرد: گام اول تقوا توبه است، همه باید توبه کنیم، چون همه سرنشینان یک کشتی هستیم و سرنوشت ما با هم گره خورده است، خداوند کسی است که گردش ایام به‌واسطه او صورت می‌گیرد اگر صاحب بصیرت باشیم در این نشانه عبرت است.

محمدی لائینی اضافه کرد: امسال بر ما لازم است برای نیمه شعبان در فضای مجازی و فضای واقعی متناسب با شرایط کرونایی سنگ تمام بگذاریم، تا بتوانیم به ترویج مهدویت بپردازیم.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: ما در این شرایط زمانی و مکانی باید وظیفه خودمان را در مقابل امام زمان (عج) بدانیم بشناسیم و عمل کنیم و اگر اینطور نباشیم مواخذه خواهیم شد، هر کسی متناسب با شغل موقعیت و توانایی‌اش باید به تحقق اهداف امام بپردازد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به روز جوان در هفته‌ای که گذشت اشاره و تصریح کرد: امام انقلاب و مقام معظم رهبری به جوانان افتخار کرده و بارها از جوانان گفتند، ما هم باید به جوانان بها بدهیم، جوان تربیت شده بزرگ‌ترین سرمایه یک جامعه هستند.

وی یادآور شد: پنج شنبه آینده ۱۲ فروردین ماه روز تشکیل جمهوری اسلامی ایران است که نشان از رای مردم دارد، مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن و بر نقش انقلاب تاکید دارند و به مقایسه ایران پیش از انقلاب و پس از آن می‌پردازند.

محمدی‌لائینی با قرائت فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: ایران پیش از انقلاب در تولید علم و فناری صفر بود در صنعت به‌جز مونتاژ و در علم غیر از ترجمه هنری نداشت در حالی که پس از آن به طور کامل تغییر کرده و پیشرفت‌های زیادی کسب کرده است.

این مسؤول ادامه داد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی نکات زیادی را در حوزه اقتصاد مطرح کرد و شعار سال" تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" را سر داد، همچنین در حوزه انتخابات نکات راهبردی را مطرح و خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات شد و از مسؤولان خواست در زمینه‌های مختلف به‌خصوص بحث برجام یک‌صدا خواستار برداشتن تحریم‌ها شوند تا ایران به تعهداتش برگردد.

محمدی‌لائینی در پایان گفت: مسؤولان باید شعار سال را جدی بگیرند، مقام رهبری ضمن تقدیر در حوزه عمل به شعار سال گذشته یا همان جهش تولید رضایت کامل نداشت امیدواریم پایان سال جاری شاهد خرسندی ایشان باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول