اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را لغو کنند

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را لغو کنند بعد ما راستی آزمایی خواهیم ‌کرد، گفت: آن زمان که باید صبر راهبردی نشان می‌دادند ندادند اما امروز تازه از صبر راهبردی سخن می‌گویند و هنوز دل‌خوش به آمریکایی‌ها هستند.

آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را لغو کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۰ در مصلای رشت با تبریک سال نو و آرزوی صحت و سلامتی همراه با عزت و اقتدار برای آحاد مردم اظهار کرد: سال‌ها پیش قرارداد ننگینی بین رژیم منحوس صهیونیستی  و مصر منعقد شد که  عملاً دولت مصر این رژیم منحوس را  به رسمیت شناخت و لکه ننگینی بر دامن کشورهای عربی شد.

وی با اشاره به به‌رسمیت شناخت رژیم صهیونیستی توسط برخی از کشورهای عربی افزود: این اقدامات ننگین خیانتی به امت عرب بوده و امیدواریم که روزی این غده چرکین از صحنه تاریخ محو شود.

امام‌جمعه رشت با گرامیداشت فرارسیدن نیمه شعبان گفت: هر آنچه در این عالم است و روزی می‌خورند همه در سایه وجود پربرکت  امام زمان است و این نگاه شیعیان برگرفته از آیات و روایات است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به وظایف شیعیان در عصر غیبت بیان کرد: شعیان باید انتظار را در خود تقویت کنند چراکه انتظار فرج از عبادات افضل است، انتظار فرج انسان را برای رهایی از ظلم و جور از جهانی که مملو از ستم است امیدوار می‌کند.

فلاحتی با بیان اینکه دعا برای فرج ولی الهی سفارش شده افزود: شیعیان باید امام زمان (عج) خود را از صمیم قلب دوست داشته باشند و این ارادت و دوست داشتن و توسل به امام زمان (عج) در لحظات مختلف و دوست داشتن ایشان از اعماق جان سفارش شده است

وی با تبریک روز سربازان گمنام مصادف با روز نیمه شعبان گفت: سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات زحمات شایان توجهی انجام می‌دهند که از اذهان مردم پنهان است ما قدردان تلاش‌های بی‌وقفه و جان‌فشانی‌های آنان هستیم.

فلاحتی با اشاره به سالروز تاریخی ۱۲ فروردین ۵۸ روز جمهوری اسلامی، آن را مولود ۲۲ بهمن ۵۷ دانست و افزود: روز جمهوری اسلامی روز مبارک در تاریخ ایران اسلامی است این روز، روز نخستین حکومت الله و از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ایران اسلامی تلقی می‌شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به چاپ پول‌هایی با مظاهری به‌ظاهر ملی گفت: ایران اسلامی مظاهر ملی و مذهبی مهمی دارد که آن را نادیده گرفتند و  آثاری مثل تخت جمشید که برای ساختن و بلند کردن هر یک سنگ آن آدم‌های زیادی جانشان را از دست دادند انتخاب کرده‌اند.

فلاحتی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ توسط رهبر معظم انقلاب بیان کرد: تولید از اساسی‌ترین مطالبی است که همه کاندیداهای ریاست جمهوری به آن اذعان دارند باید به مسئله تولید توجه ویژه شود و موانع تولید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان آن‌گونه که شایسته آن‌هاست موردحمایت قرار نگرفته و موانع زیادی پیش روی آن‌هاست، افزود: مسؤولین باید خود به سراغ سرمایه‌گذاران بروند و برای ایجاد اشتغال موانع را از پیش پای سرمایه‌گذاران بردارند این موضوع به‌صورت جدی باید موردتوجه قرار بگیرد.

فلاحتی با انتقاد از وضعیت تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی توسط کسانی که از استان‌های دیگر به گیلان می‌آیند بیان کرد: وقتی به روستاها سر می‌زنیم می‌بینیم که شالیزارها را به قیمتی ارزان خریدند و اطراف آن را سنگ و بلوک کرده و رها می‌کنند و بعد از چند سال برمی‌گردند و با زد و بند ویلا سازی خود را آغاز می‌کند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر برداشتن تمام تحریم‌ها توسط آمریکایی‌ها برای برگشتن ما به تعهدات برجامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را لغو کنند بعد ما راستی آزمایی خواهیم ‌کرد اگر چنانچه به معنای واقعی کلمه لغو شده بود، آن‌وقت ما به تعهدات برجامی‌مان برمی‌گردیم.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی و تصویب ۲۰ دقیقه مجلس نهم خاطرنشان کرد: آن زمان که باید صبر راهبردی نشان می‌دادند ندادند اما امروز تازه از صبر راهبردی سخن می‌گویند و هنوز دل‌خوش به آمریکایی‌ها هستند اما باید بدانند که ملت ایران هرگز زیر بار این طرح‌های نکبت‌بار  نمی‌روند.

فلاحتی با اشاره به مواضع غیرمنطقی سازمان‌های بین‌المللی بیان کرد: در برابر ظلم به یمنی‌ها تنها می‌گویند که ما متأسفیم اما وقتی پهپادهای یمنی ریاض را هدف قرار می‌دهند دزدان سر گردنه که سازمان‌های بین‌المللی را تشکیل دادند فریاد می‌زنند که این کار را متوقف کنید.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول