اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برخورد قاطع با محرکان حادثه‌ گنبدکاووس باید صورت گیرد/ اشد مجازات برای فرد خاطی باید در نظر گرفته شود

امام جمعه گنبدکاووس گفت: نخستین افرادی که با خبر نپخته و تحریک‌آمیز خود سبب تحریکات مردمی شدند برخورد قاطع می‌شود.

برخورد قاطع با محرکان حادثه‌ گنبدکاووس باید صورت گیرد/ اشد مجازات برای فرد خاطی باید در نظر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اظهار کرد: حوادث تلخ مانند حادثه آزار و اذیت دختران مظلوم در یکی از روستاهای گنبدکاووس از جمله حوادثی بوده که در گوشه و کنار کشور و جهان اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر چگونگی برخورد با چنین حوادثی تصریح کرد: مهمترین اقدام در چنین حوادثی چگونگی برخورد با حادثه بوده و اینکه باید مسائل اجتماعی تفسیر اجتماعی شود.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تفسیر و تغییر این مسائل با نگاه قومیتی و امنیتی سبب کمرنگ شدن  زبان دفاع اجتماعی می‌شود که باید در اینگونه مسائل همه ما تابع قانون بوده و اجازه دهیم دستگاه قضایی ورود کند.

* باید با افرادی که خبر ناپخته را در کانال‌ها و گروه‌ها منتشر کردند برخورد شود

وی ادامه داد: این حادثه علاوه بر گناه خلوت با نامحرم سبب کودک‌آزاری و آغاز تشنج و تحریک قومیتی شده و برخی از مسائل را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام ترابی با بیان اینکه باید با افرادی که خبر ناپخته را در کانال‌ها و گروه‌ها منتشر کردند برخورد شود، گفت: نخستین افرادی که خبر این حادثه را به صورت نپخته و با اعلام تجاوز در کانال‌ها و گروه‌ها منتشر کرده و سبب تحریک اذهان عمومی شدند، برخورد قاطع می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر فضای مجازی حکمران بوده و افکار روز عمومی را مدیریت می‌کند و به سبب چنین فضایی نباید ولنگار بوده و توسط دستگاه‌های مرتبط مدیریت نشود.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه برای فرد خاطی باید اشد مجازات در نظر گرفته شود، ابراز کرد: برای فرد خاطی که چنین عمل زشتی را با دختران مظلوم و بی‌دفاع انجام داده اشد مجازات را از طرف دستگاه قضایی خواستار هستیم.

وی با اشاره به وحدت ریشه‌دار مردم گنبدکاووس خاطرنشان کرد: مردم گنبدکاووس با قومیت‌های مختلف و مذاهب گوناگون با وحدت ریشه‌دار در این منطقه زندگی می‌کنند و بدخواهان و دشمنان بدانند که با اعلام تجمع و راه انداختن گرد و غبار نمی‌توانند به این وحدت ضربه زده و در آن رسوخ کنند.

ترابی بیان کرد: در ساعات اولیه بعد از حادثه در منطقه و روستای «عرب سورنگ» حضور یافته و در این روستا حساسیت قومی و ناراحتی غیرمنطقی مشاهده نشد و هر چه بود ناراحتی از باب اتفاق رخ داده بود.

وی گفت: سوءاستفاده از عصبانیت منطقی اهالی روستائیان توسط بدخواهان پاشنه آشیل آنها بوده که باید مراقب باشیم.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه باید از فضای مجازی بهره‌برداری قانونمند برد، خاطرنشان کرد: متاسفانه ولنگاری در حوزه فضای مجازی وجود دارد که سبب مسائل اخلاقی تند شده و نسل جوان را تحت تاثیر خود قرار می دهد که باید توسط ارتباطات و وزارتخانه مرتبط مدیریت و رصد شود.

وی با قدردانی از مدیریت خوب مدیران ارشد شهرستان بیان کرد: مجموعه مدیران و دست‌اندرکاران در سپاه، فرمانداری و دستگاه قضایی با تدبیر و مدیریت خوب توانستند مانع سوءاستفاده سودجویان و دشمنان شده و باید از این برخورد و صبوری آنها در ایجاد آرامش در مردم قدردانی کرد.

انتهای پیام/2307/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول