اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: نشست خبری بایدن «از پیش تعیین شده» و «تبعیض‌آمیز» بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با کنایه به ادعای آزادی بیان آمریکایی‌ها، نخستین نشست مطبوعاتی رئیس‌جمهور این کشور را از قبل تعیین شده خواند و افزود خبرنگاران آمریکایی در این نشست با تبعیض روبه رو بودند.

مسکو: نشست خبری بایدن «از پیش تعیین شده» و «تبعیض‌آمیز» بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) نخستین نشست مطبوعاتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را از قبل تعیین‌شده خواند و افزود ابزارهای ارتباطی رهبری آمریکا با خبرنگاران نگران‌کننده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، زاخارووا در این خصوص گفت: به نظر می‌رسد واضح است که کنفرانس مطبوعاتی از قبل تعیین شده بود. شخصاً من را شوکه کرد، پنهانش نمی‌کنم. انتظار نداشتم چنین رویداد اطلاعاتی از قبل برنامه‌ریزی شده‌ای در آمریکا در این سطح برگزار شود.

وی افزود شاهد بودن چنین رفتاری از واشنگتن که همیشه از آزادی بیان دم می‌زند، عجیب است. خبرنگاران آمریکایی با تبعیض روبه‌رو شدند.

این دیپلمات روس گفت: اخیراً رسانه‌های جمعی روسیه مورد تبعیض قرار گرفتند. امروز می‌بینیم چطور نه تنها رسانه‌های جمعی خارجی در معرض تبعیض قرار می‌گیرند، بلکه خود روزنامه‌نگاران آمریکایی هم هدف آن قرار دارند. نوعی انتخاب سوالات، انتخاب خبرنگار... مشخص بود که میدان فقط به یک گروه از روزنامه‌نگاران داده می‌شد.

زاخارووا همچنین گفت: ترسناک است که بینیم نمایندگان فعلی مقامات آمریکایی از چه روش‌هایی در رابطه با رسانه‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش این خبرگزاری، پنجشنبه شب (به وقت تهران) بایدن اولین کنفرانس مطبوعاتی رسمی خود به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده را برگزار کرد که کمی بیش از یک ساعت به طول انجامید. در طول این مدت، بایدن مانند رویدادهای قبلی چند بار گاف داد که یکی از آن‌ها این بود که به خبرنگاران گفت به مدت ۱۲۰ سال سناتور بوده است.

در عین حال، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که وی از برگه‌های تقلب هنگام صحبت استفاده می‌کرده که برخی تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد باعث تقویت این باور شد که کل نشست از پیش نوشته شده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول