اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان سعودی مدعی مقابله با پهپاد ارتش یمن شد

ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که پهپادهای یمنی را رهگیری و منهدم کرده است.

عربستان سعودی مدعی مقابله با پهپاد ارتش یمن  شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی مدعی شد که با حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب غرب عربستان سعودی مقابله کرده است.

ترکی المالکی، سخنگوی این ائتلاف عصر جمعه مدعی شد که پدافند عربستان سعودی یک فروند پهپاد انتحاری یمن را قبل از اصابت به هدف خود در «خمیس مشیط» رهگیری و منهدم کرده است.

تا این لحظه ارتش یمن به این ادعای سعودی‌ها واکنشی نشان نداده است. پایگاه هوایی «ملک خالد» واقع در منطقه خمیس مشیط به همراه فرودگاه‌های ابها که از آن‌ها برای حملات هوایی به یمن استفاده می‌شود، هدف گاه و بی‌گاه یگان‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز از عملیات گسترده ترکیبی به اهداف نظامی و حیاتی در عمق خاک عربستان خبر داد.

او گفت که در جریان این عملیات، با ۱۸ پهپاد و هشت موشک بالستیک شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) در مناطق «راس التنوره»، «ینبع»، «رابغ»، «جازان» و پایگاه هوایی «ملک عبدالعزیز» در الدمام هدف قرار گرفته است (جزئیات بیشتر).

ارتش یمن طی یک هفته اخیر بیش از ده عملیات تلافی‌جویانه علیه عربستان سعودی در پاسخ به شش سال کامل جنگ این کشور علیه یمن انجام داد که در دو عملیات مهم، پالایشگاه نفتی «الریاض» و تأسیسات آرامکو را در شرق عربستان هدف قرار داد.

اخیراً محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (صنعاء) با بیان اینکه عربستان سعودی در ابتکار عملی ادعایی خود برای آتش‌بس فراگیر جدی نیست، اظهار داشت که عملیات‌های تلافی‌جویانه علیه متجاوزان تنها راهی است که به برون‌رفت از بحران یمن و توقف جنگ این کشور که وارد هفتین سال خود شده، منتهی می‌شود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول