اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

امکان آموزش رایگان در مهدهای کودک در حال حاضر وجود ندارد/ «شاد» طی ۱۰ ماه گذشته سیر تحولی پرشتابی داشته است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «شاد» در طی ۱۰ ماه گذشته، سیر تحولی پرشتابی داشته است، گفت: در حال حاضر این امکان وجود ندارد که برای دوره قبل از دبستان هم به آموزش رایگان فکر کنیم.

امکان آموزش رایگان در مهدهای کودک در حال حاضر وجود ندارد/ «شاد» طی ۱۰ ماه گذشته سیر تحولی پرشتابی داشته است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایکنا گفت‌وگویی نوروزی با محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

‌دانش‌آموزان فقط از فضای آموزش و پرورش و مدرسه تأثیر نمی‌پذیرند

- موضوع اصلی مأموریت‌های آموزش و پرورش، تربیت است و آموزش در خدمت تربیت است، چرا که قرار است افراد توانمندی به جامعه تقدیم شود.

- آموزش و پرورش همه توان و تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار گرفته است، اما این هدف تنها در مدرسه محقق نمی‌شود، بخشی مربوط به خانه و بخشی مربوط به جامعه است.

- دانش‌آموزان فقط از فضای آموزش و پرورش و مدرسه تأثیر نمی‌پذیرند، بخشی از اوقات زندگی را در جمع خانواده و نیز در فضای جامعه و در بستر رسانه‌های جمعی سپری می‌کنند. در عین حال، مهمترین مسئله‌ای که وجود دارد، هم‌راستا بودن این بستر‌ها و فضاهاست.

باید بین خانه، مدرسه و جامعه پیوند اساسی برقرار باشد

- اگر تعالیم هر یک از بخش‌ها و فضاها، هم‌راستا و هماهنگ نباشد، قطعاً به اهداف مورد نظر در تربیت دست پیدا نمی‌کنیم.

- آنچه اهمیت دارد، این است که بین خانه، مدرسه و جامعه پیوند اساسی برقرار باشد.

- این موضوع جزئی از اهداف مدنظر ماست و هم‌اکنون طرح‌های متنوعی در آموزش و پرورش پیرامون این موضوع در حال اجرایی شدن است که هدف آن هماهنگی و همراه کردن این عناصر با یکدیگر در جهت تحول در امر تربیت است.

کارکرد اصلی مهد‌ کودک، مراقبت از کودک است/ آغوش خانواده بهترین بستر تربیت کودکان

- کارکرد اصلی مهد‌های کودک، مراقبت از کودک است.

- از آن جایی که در همین دوره آموزش و تربیت آغاز می‌شود، باید یک هماهنگی و انسجام تربیتی بین فعالیت مهد‌های کودک و نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش برقرار شود.

- به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم دانست که این مسئولیت را به آموزش و پرورش محول کند؛ یعنی تربیت از اوان کودکی تا پایان دوره متوسطه در اختیار آموزش و پرورش باشد.
 
- البته این به معنای آن نیست که جمعیت قریب به ۸ میلیون نفری کودکان قبل از مدرسه را بخواهیم به مهد‌های کودک ببریم.

- کماکان بخش زیادی از این کودکان در دامان خانواده‌ها هستند و معتقدیم آغوش خانواده بهترین و مناسب‌ترین بستر برای تربیت کودکان است.

آموزش و پرورش در مدیریت مهدهای کودک به‌دنبال توانمندسازی والدین است

- آنچه آموزش و پرورش در تأسیس سازمان ملی کودکان، به عنوان مأموریت برای خود قائل است، توانمندسازی والدین و ارائه خدمات مشاوره به آنهاست.

- با توانمندسازی والدین، آن‌ها توانمندی لازم برای تربیت صحیح فرزندان خود را کسب می‌کنند، لذا در این سازمان، خدمات مشاوره‌ای نیز به خانواده‌ها و والدین ارائه خواهد شد.

فعلا امکان فکرکردن به آموزش رایگان در مهدهای کودک وجود ندارد

- فعالیت تا قبل از دبستان به صورت غیردولتی انجام می‌شود.

- مجموع افراد تحت پوشش آموزش و پرورش، در حال حاضر بیش از ۱۵ و نیم میلیون نفر است که این جمعیت، فشار سنگینی بر منابع کشور به وجود می‌آورد.

- در حال حاضر این امکان وجود ندارد که برای این دوره هم به آموزش رایگان فکر کنیم، اما قطعاً عمده کار تربیتی در این دوره از سوی خود خانواده‌ها انجام می‌پذیرد.

«شاد» در طی ۱۰ ماه گذشته، سیر تحولی پرشتابی داشته است

- تلاش کردیم به سرعت در جهت افزایش توانمندی‌های خود، همکارانمان، معلمان و دانش‌آموزان اقدام کنیم.

- همه کسانی که در بستر شاد فعالیت می‌کنند، اطلاع دارند که این محصول در طی ۱۰ ماه گذشته، سیر تحولی پرشتابی داشته و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن افزایش پیدا کرده و تنوع خدمات در شاد بسیار گسترده شده است.

- با مدیران و معلمان به طور مستمر در حال گفتگو و تعامل هستیم و آن‌ها را نسبت به اهمیت و حساسیت دوره‌ای که در آن قرار دارند، آگاه می‌کنیم.

- همه ما در حال تلاش هستیم که دانش‌آموزان بتوانند آموزش‌های لازم را با کمترین آسیب دریافت کنند.

‌انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول