اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شورشیان بیش از 180 نفر را در هتلی در موزامبیک محاصره کردند

منابع خبری گزارش دادند که شورشیانی موسوم به گروه «الشباب» سه روز است که بیش از 180 نفر را در یکی از هتل‌های شمال موزامبیک تحت محاصره خود درآورده‌اند.

شورشیان بیش از 180 نفر را در هتلی در موزامبیک محاصره کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع امنیتی در موزامبیک گزارش دادند که از بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته عده‌ای شورشی پس از یورش به منطقه ساحلی «پالما» در شمال موزامبیک بیش از ۱۸۰ کارمند و کارگر خارجی را در یک هتل محاصره کرده‌اند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری شبکه «فرانس۲۴»، گزارش شاهدان عینی و سازمان‌های حقوقی حاکی از آن است که عده‌ای از مردم در پی حمله به منطقه ساحلی پالما که در نزدیکی یک تأسیسات بزرگ گاز طبیعی مایع قرار گرفته، کشته‌ شده‌اند.

فرانس۲۴ در ادامه خبر داد که شورشیان بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته به منطقه ساحلی پالما حمله کردند که این اقدام باعث شد شهروندان موزامبیکی به جنگل‌های اطراف و کارکنان تأسیسات گازی یادشده به همراه عده‌ای از کارمندان دولتی به هتل «آمارولا پارلما» پناه ببرند.

یکی از کارکنان تأسیسات گازی مذکور، شامگاه روز جمعه، پس خارج شدن از محاصره شورشیان گفت: «منطقه تقریبا به طور کامل ویران شده است و بسیاری کشته شده‌اند».

وی که خواست نامش فاش نشود،‌ بدون اشاره به تابعیت قربانیان، افزود که کارکنان تأسیسات گازی مذکور در انتظار کمک و نجات از دست شورشیان هستند.

سازمان «دیدبان حقوق بشر» نیز در این ارتباط خبر داد که مهاجمان مرتبط با یک گروه محلی موسوم به «الشباب» هستند که این گروه ارتباطی با سازمان الشباب در سومالی ندارد.

دولت موزامبیک، روز پنجشنبه، اعلام کرده است که نیروهای این کشور در تلاش هستند تا شورشیان را از منطقه خارج کنند.

شرکت فرانسوی «توتال» سرمایه‌گذار اصلی تأسیسات گازی یادشده است؛ پروژه‌ای بزرگترین طرح در آفریقا به شمار می‌رود و ارزش آن به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.

طبق گزارش فرانس۲۴، تنها چند ساعت پس از اعلام شرکت توتال درباره از سر گرفته شدن تدریجی پروژه گاز طبیعی مایع که پیشتر چند بار به خاطر حملات شورشیان متوقف شده بود،‌ دور جدیدی از حملات آغاز شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول