اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

«وانگ یی» با ظریف دیدار کرد

«وانگ یی» وزیر خارجه چین با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

«وانگ یی» با ظریف دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «وانگ یی» وزیر خارجه چین ظهر امروز (شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

وزیر خارجه چین که عصر دیروز (جمعه) در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف وارد تهران شد، صبح امروز با «علی لاریجانی» مشاور مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از آن نیز به دیدار حسن روحانی رئیس جمهور رفت.

وزیر خارجه چین در دیدار با لاریجانی با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور، بر اهمیت همکاری‌ها در چارچوب مشارکت جامع راهبردی تأکید و از نهایی شدن برنامه جامع روابط راهبردی دو کشور ابراز خرسندی کرد و همچنین اظهار داشت که روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر شرایط روز نخواهد بود، بلکه دائمی است و استراتژیک خواهد بود.

لاریجانی نیز در این دیدار تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مستقلا در مورد روابطش با کشورها تصمیم می‌گیرد و مانند برخی کشورها نیست که با یک تلفن تغییر موضع دهند. (اینجا بخوانید)

گفتنی است، نمایشگاه اسناد روابط ایران و چین نیز به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و چین صبح امروز (شنبه) با حضور وزرای خارجه دو کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه افتتاح شد.

 

 

وزرای خارجه دو کشور همچنین از بخش‌های مختلف نمایشگاه و اسناد نمایش داده شده در آن بازدید کردند.

امروز قرار است سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله به امضای وزرای خارجه دو کشور برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول