اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

هوشیاری علمای اهل‌سنت راه‌ دشمن برای توطئه در منطقه بست/ قاسم‌پور: علمای اهل‌سنت با صدور بیانیه موضع خود را از دشمن جدا کردند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه تلخ «سد گلستان» ارتباطی به قومیت و یا مذهب و زبان خاصی ندارد و امکان وقوع آن در هر گوشه از ایران و جهان وجود دارد.

هوشیاری علمای اهل‌سنت راه‌ دشمن برای توطئه در منطقه بست/ قاسم‌پور: علمای اهل‌سنت با صدور بیانیه موضع خود را از دشمن جدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، امان‌قلیچ شادمهر ظهر امروز در دیدار ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: روحانیون و علما اهل تسنن در این اتفاق پشتیبان مردم بوده و با صدور بیانیه تمام راه‌های دشمن را برای توطئه در منطقه بستند.
 وی تصریح کرد: مدیریت به موقع و به‌جا روحانیون و علما اهل تسنن بعد اتفاق ناگوار سد گلستان سبب تحکیم ریسمان وحدت در منطقه شد.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما این اتفاق را به شدت محکوم کرده و فرد خاطی طبق قانون به اشد مجازات خواهد رسید.
* روحانیون و علما دلسوز مردم و حامی مسوولان هستند
دادستان گنبدکاووس در این دیدار اظهار کرد: علما و روحانیون به ویژه بزرگان و روحانیون اهل‌سنت دلسوز مردم و اسلام بوده و حامی مسوولان در پدیده‌های اجتماعی هستند.
وی تصریح کرد: حادثه تلخ سد گلستان در نوروز ۱۴۰۰ یک پدیده اجتماعی بوده که در گوشه و کنار جهان اتفاق می‌افتد و باید فرد خاطی نه جامعه مجازات شود.
سید خسرو خلیلی گفت: تاکنون علما، روحانیون و مسوولان و حتی مردم نسبت به ابن اتفاق خوب ورود کردند و انتظار داریم با توجه به اینکه روحانیون و علما دلسوز مردم و اسلام و حامی مسوولان بوده با صبوری تمام همچنان حامی ما بوده تا دشمن نتواند از این اتفاق سوءاستفاده کند.
وی گفت: ما این اتفاق را محکوم می‌کنیم و تلاش داریم در اسرع وقت و با دقت به این پرونده رسیدگی کرده و حکم عادلانه را برای فرد خاطی در نظر بگیریم.
* علمای اهل‌سنت با صدور بیانیه موضع خود را از دشمن جدا کردند
فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن شهرستان گنبدکاووس در ساعات نخست بعد حادثه تلخ سد گلستان با صدور بیانیه خط و موضع خود را از دشمن جدا کردند.
رمضانعلی قاسم‌پور تصریح کرد: این حرکت زشت و سخیف دل همه مردم را آزرده‌خاطر کرد و سپاه هم در کنار دیگر مسوولان شهرستان پیگیر موضوع بوده تا فرد خاطی به سزای کار خود برسد.
وی ادامه داد: خویشتنداری و وفاداری علما و روحانیون اهل تسنن در برابر این اتفاق تحسین‌برانگیز بوده و مدیریت به‌جا آنها سبب شد تا امنیت و آرامش همچنان در منطقه برقرار باشد.
فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس گفت: هدف دشمن شیعه یا سنی بودن نبوده و از پیروزی انقلاب اسلامی درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی است و مردم ما در همه اتفاقات با هوشیاری و بصیرت توانستند این نقشه دشمن را نقش بر آب کنند.
وی بیان کرد: وحدت منطقه گنبدکاووس به زبان نبوده و در عمل ثابت شده و ریشه دوانده است و مسببان اغتشاشات در حاشیه این حادثه تلخ مربوط به مردم منطقه نیست و کار دشمنان است.
قاسم‌پور خاطرنشان کرد: نباید اشتباه یک فرد خاطی به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته شود و ما همه تابع قانون بوده و اشد مجازات را برای فرد خاطی از طریق قانون خواهانیم.

* علما و روحانیون در تقویت اتحاد و وحدت منطقه نقش بسزایی دارند

فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: علما و روحانیون به ویژه روحانیون اهل‌سنت تاکنون نقش بسزایی در تقویت اتحاد و وحدت منطقه ایفا کردند.

عبدالقدیر کریمی نیز در این جلسه اظهار کرد: خدا رو شاکریم که  وحدت منطقه گنبدکاووس بین همه اقشار اعم از مردم شریف و مسوولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای تامین، سپاه و دیگر نهادها و ارگان‌ها در انسجام و اتحاد مثال‌زدنی و تحسین‌برانگیز است.
وی با بیان اینکه اولویت شهرستان در گام نخست آرامش و امنیت است، تصریح کرد: اولویت ما در گام نخست آرامش و امنیت در شهرستان بوده و تاکنون همه مردم شهرستان در ایجاد و تقویت این آرامش و امنیت کمک شایانی به مسوولان داشته اند.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به حادثه تلخ سد گلستان در روز اول سال جدید خاطرنشان کرد: یک فرد ابله و نادان از خدا بی‌خبر مسبب این اتفاق بوده و با این کار ننگین خود اذهان عمومی مردم از همه اقوام و مذاهب را جریحه‌دار کرد.
وی ادامه داد: دو طفل معصوم مورد آزار و اذیت قرار گرفته مانند فرزندان ما بوده و همه ما مسوولان ارشد شهرستان و استان به جد پیگیر رسیدگی به این پرونده هستیم و مطابق قانون اشد مجازات را برای فرد خاطی خواستاریم.
کریمی ضمن تشکر و قدردانی روحانیون و علما اهل‌تسنن در مدیریت این اتفاق و عدم سوءاستفاده دشمنان نظام از این قضیه گفت: خوشبختانه مردم و علمای اهل تسنن، اعضای شورای تامین، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مجموعه دادگستری هوشمندانه و با حساسیت این اتفاق را مدیریت کرده و اجازه ندادند تا دشمنان نظام از این قضیه سوءاستفاده کنند.
وی بیان کرد: حضور شما علما و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات شهرستان در کنار مسوولان شهرستانی برای بررسی و پیگیری موضوع سبب دلگرمی مسوولان شده و در تقویت اتحاد و وحدت بین مردم نقش بسزایی خواهد داشت.
* مردم اهل تسنن زیر پرچم جمهوری اسلامی به مرجعیت رهبر معظم انقلاب زندگی می‌کنند
نماینده ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن در این دیدار اظهار کرد: مردم خوب اهل تسنن در کنار برادران اهل تشیع زیر پرچم جمهوری اسلامی به مرجعیت رهبر معظم انقلاب با وحدت و همدلی در کشور ایران اسلامی زندگی می‌کنند.
محمد آخوند مختوم‌نژاد امام جمعه روستای «حاجی‌قوشان» گفت: حمله‌ور شدن به بیت‌المال و آسیب به اموال عمومی دادگستری، نیروی انتظامی و سد گلستان بعد از حادثه تلخ به لحاظ شرعی و قانونی درست نبوده و خانواده دختران مورد آزار قرار گرفته در این اتفاقات هیچ نقشی نداشته و مورد تایید علما و روحانیون نیست.
وی ادامه داد: متاسفانه دشمنان به دنبال از بین بردن امنیت در ایران اسلامی بوده و از آب گل‌آلود می‌خواهند به اهداف خود برسند که در این اتفاق نیز از اجرای نقشه خود در منطقه ناامید شدند.
امام جمعه روستای «حاجی‌قوشان» بیان کرد: دشمنان این حادثه را به قومیت و مذهب ربط دادند تا بین شیعه و سنی و اقوام مختلف در شهرستان اختلاف انداخته و نفوذ کنند اما مردم با هوشیاری کامل جلوی این کار دشمن را گرفته و آن را در نطفه خفه کردند.
وی گفت: تنها تقاضا و درخواست علما و روحانیون اهل تسنن از مسوولان به ویژه دستگاه قضایی رسیدگی سریع به این پرونده و اشد مجازات برای فرد خاطی است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول