اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

پیشنهاد تهرانگردی/پیاده‌روی تا خانه پرندگان مهاجر

تهران تنها در خیابان ولیعصر خلاصه نمی‌شود و مناطق دیگر تهران هم مسیرهای جذابی برای پیاده روی دارد.

پیشنهاد تهرانگردی/پیاده‌روی تا خانه پرندگان مهاجر

گروه تفریح و نشاط: ایام نوروز فرصت مناسبی برای خانواده هاست تا یک روز تعطیل خود را به گشت و گذار در خیابان ها و کوچه پس کوچه های پایتخت اختصاص دهند و با انتخاب یک مسیر پیاده روی مناسب، تهران گردی جذابی را تجربه کنند.

معمولاً مسیر تجریش به سمت راه آهن و قدم زدن در خیابان 90 ساله تهران یعنی ولیعصر (ع) همیشه یکی از انتخاب های ثابت افراد برای تهرانگردی بوده،‌ چرا که در این مسیر دیدنی های زیادی همچون باغ فردوس، خیابان فرشته، چهارراه پارک وی، سازمان صدا و سیما، پارک ملت، بلوار میرداماد، میدان ونک، پارک ساعی، میدان ولیعصر، سینما آفریقا، فرهنگستان هنر، پارک دانشجو و تئاتر شهر، خیابان پاستور، موزه ملی قرآن، میدان منیریه، مهدیه تهران، خیابان مولوی و در نهایت میدان راه‌آهن پیش رویتان قرار می گیرد.

آشنایی با زیستگاه پرندگان در تهران

اما تهران تنها در خیابان ولیعصر خلاصه نمی شود و مناطق دیگر تهران هم مسیرهای جذابی برای پیاده روی دارد.

مثلاً شما می توانید یک روز تعطیل به همراه خانواده با زیستگاه پرندگان در تهران آشنا شوید، این مسیر پیشنهادی برای ساکنان غرب تهران جذابیت بیشتری دارد.

مسیر پیاده گردی پیشنهادی حدود 3 ساعت زمان می برد و در محدوده فاز 4 و 5 شهرک غرب است، در تمام مسیرها به غیر از پل عابر روی بزرگراه همت امکان تردد معلولان و کالسکه کودکان وجود دارد.

تماشای پرندگان مهاجر در پارک خوارزم

شروع پیاده گردی شما از پارک خوارزم آغاز می شود،‌ جایی که  به دلیل وجود گونه های شاخص پرندگان مثل کبوترچاهی، بلبل خرما، سار، شاه طوطی، کلاغ ابلق، گنجشک درختی، مینا و برخی گونه های مهاجر مثل ماهی خورک و سهره دمگاه سپید به عنوان یک سایت پرنده نگری شناخته شده است.

یکی از قنات های قدیمی تهران از بالای  خیابان خوارزم در شهرک غرب می گذشته که امروزه به آبراه های دیگر متصل شده، انبوه درختان انار و خرمالو در این مسیر حاصل وجود این قنات در گذشته بوده است.

باغچه لاله برای مادران

خیابان زرافشان شمالی، خیابان درخشان پر از گل های لاله ای است که با همت یکی از اهالی منطقه به نام هومن اردبیلی کاشته شد.

وی پس از فوت مادرش در سال 92 تصمیم گرفت تا سر کوچه و بالا و پایین خیابان زرافشان 6هزار پیاز گل لاله بکارد، چرا که مادرش عاشق گل و گیاه بود و از این طریق می خواست به او ادای احترام کند.

این اقدام باعث شد تا بنیاد دوست دار طبیعت شکل بگیرد و امسال 200 هزار گل لاله در این خیابان کاشته وحتی درپارک خوارزم هم لانه گذاری پرندگان انجام شد.

شاید وقتی به سراغ گلها بروید کامل نشکفته باشند دلیل این امر هم سرمای ناگهبانی روزهای پایانی سال بوده است.

باغ راه بزرگراه همت

این باغ راه در خیابان سیمای ایران، پارکینگ ایثارگران واقع شده،‌ مسیری به طول یک کیلومتر موازی با پارک که برای دویدن و دوچرخه سواری کف سازی خوبی شده است.

مقصد بعدی پارک پردیسان است اما باید بدانید که برای رفتن به آنجا باید از پلی گذر کنید که برای معلولان و کالسکه کودکان مناسب سازی نشده است.

پارک پردیسان

ویژه ترین پارک تهران واقع در بزرگراه همت غرب به شرق، نرسیده به خروجی شیخ فضل الله که تنها رویش گاه طبیعی باقی مانده در تهران به شمار می رود که بیش از 300 گونه گیاهی کمیاب و بومی در آن وجود دارد، تا جایی که تعدادی گونه در حال انقراض هنوز در این منطقه رشد می کند.

قرار بود در دهه 50 این پارک یکی از بزرگترین پارک های آسیا شود که اکوسیستم 5 قاره در آن شبیه سازی شده باشد اما طرح آن تغییر کرد،‌ با این حال پارک پردیسان به دلیل دستکاری اندک، یک اکوسیستم طبیعی و محلی مناسب برای پیاده گردی محسوب می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول