اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هلال احمر در طرح شهید قاسم سلیمانی به 105 هزار زنجانی خدمات ارائه داد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 105 هزار و 307 زنجانی از خدمات شهید قاسم سلیمانی در قالب ناظران سلامت و آمران سلامت با هدف مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال و کاهش فوتی های ناشی از این بیماری انجام می شود، بهره مند شده اند.

هلال احمر در طرح شهید قاسم سلیمانی به 105 هزار زنجانی خدمات ارائه داد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در خبرنگاران اظهار کرد: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال گذشته آغاز شد و در زمان حاضر نیز اجرای آن ادامه دارد.

وی افزود: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی است که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرای آن  از سال 99 آغاز و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسؤولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه‌ علوم پزشکی استان بوده و همه بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط نیروهای داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی است.

موسوی یادآوری کرد: در این طرح ناظران سلامت شهید قاسم سلیمانی ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

 وی افزود: سال گذشته 2 هزار و 838 نفر از جوانان داوطلب در جمعیت هلال احمر استان زنجان برای 46 هزار و 185 نفر در طرح ناظران سلامت خدمات ارائه داده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این اعضا 30 هزار و 103 مکان را به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت و ارزیابی کرده‌اند.

موسوی ادامه داد: همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در طرح شهید قاسم سلیمانی انجام شد.

وی به طرح آمران سلامت اشاره کرد و افزود: علاوه بر طرح ناظران سلامت جمعیت هلال احمر به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری با شعار«جامعه را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌کنیم»، سال گذشته در استان زنجان کلید خورد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت قابل توجه موضوع پیشگیری و مهار بیماری کرونا، سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و مسؤولان بهداشتی و درمانی رهنمودهای ارزشمندی در خصوص نحوه تعامل دستگاه‌های متولی، شیوه‌های پیشگیری، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل ویروس کرونا بیان کردند.

موسوی خاطرنشان کرد: در راستای لبیک به سخنان و راهنمایی‌های گهر بار معظم له، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اقدام به تدوین شیوه نامه اجرایی طرح آمران سلامت در خصوص بیماری کرونا ویروس کرد.

وی با بیان اینکه این طرح از پنجم تا 15 آبان سال گذشته انجام شد، ادامه داد: این طرح تلاشی برای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی – درمانی از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا بود که در استان زنجان نیز با مشارکت 900 نفر از اعضای فعال جوان هلال احمر 59 هزار و 122 نفر از خدمات طرح بهره‌مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای تحقق طرح آمران سلامت در استان یک هزار و 427 اکیپ سیار و ثابت از اعضای جوانان داوطلب فعال شد و اقدام به توزیع 8 هزار و 130 عدد ماسک برای شهروندان فاقد ماسک کردند.

موسوی ادامه داد: ضد عفونی منازل، معابر و خودروها نیز 2 هزار و 833 مورد در سطح استان زنجان توسط این اعضای فعال هلال احمر انجام شد.

وی افزود: در ماه‌های محرم و صفر سال گذشته در قالب طرح نذر سلامت نیز با مشارکت 806 نفر از جوانان هلال احمر 36 هزار و 755 نفر در 159 هیات مذهبی از خدمات بهداشتی هلال احمر بهره مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جوانان داوطلب هلال احمر این استان  در قالب 217 تیم عزاداران را به رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی دعوت وبه افراد بدون ماسک نیز ماسک توزیع کردند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول