اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هشدار موج چهارم کرونا/رودسر نارنجی شد

اپلیکیشن ماسک امروز وضعیت شهرستان رودسر در شرقی‌ترین نقطه استان را در وضعیت نارنجی نشان داد و نگرانی‌ها از احتمال به راه افتادن موج چهارم شیوع کرونا را تقویت کرد.

هشدار موج چهارم کرونا/رودسر نارنجی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در رعایت شیوه‌نامه و با پروتکل‌های بهداشتی، در کنار تأکید بر استفاده از ماسک و قرار نگرفتن در تجمعات، پرهیز از تردد غیرضروری یکی از اساسی‌ترین تأکیدات مسؤولان بهداشت است.

با آغاز سال ۱۴۰۰، روند ورود مسافر به استان گیلان روند صعودی به خود گرفت و به گفته مسئولان استان ازجمله پلیس‌راه، ورود مسافران به استان به‌ویژه از محور آزادراه قزوین رشت سه برابر شد.

اکنون با گشت‌وگذار در شهرهای گیلان برخلاف آنچه مردم در طی  یک سال اخیر مشاهده کرده بودند، حضور خودروهایی با نمره پلاک‌های غیربومی و عمدتاً از استان تهران است.

در حال حاضر اگر هر شهروند بومی در گیلان میل به تردد در شهر خود را داشته باشد آن‌هم به اضطرار، به‌ناچار باید دقایق و حتی ساعت‌ها پشت ترافیک سنگین چه در معابر شهری و یا محورهای مواصلاتی باشد.

شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس در سراسر استان از این وضعیت به‌شدت نگران هستند و می‌گویند آتشی که کرونا در اقصی نقاط گیلان به پا کرده بود با هجوم مسافران شعله‌ور‌تر می‌شود.

به نظر می‌رسد برداشتن محدودیت‌های تردد در استان‌ها به‌ویژه استان گیلان که وضعیت زرد داشتند، باعث شده تا مسافران و گردشگران به گیلان سرازیر شوند و دیری نیست که وضعیت استان از وضعیت زرد به نارنجی و خدای‌نکرده به‌مراتب بدتر تغییر کند.

بنا بر اظهار مسؤولان بهداشت، روند بستری در ۱۴ استان کشور ازجمله استان گیلان صعودی یا ناپایدار است به‌گونه‌ای که امروز تهران و کرج در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

اپلیکیشن ماسک امروز وضعیت شهرستان رودسر در شرقی‌ترین نقطه استان را در وضعیت نارنجی نشان داد و نگرانی‌ها از احتمال به راه افتادن موج چهارم شیوع کرونا را تقویت کرد.

به گفته مسؤولان راهداری و گردشگری در گیلان، تا امروز که یک هفته از آغاز سال جدید گذشته، بیش از سه میلیون نفر گردشگر وارد استان شده است و تقریباً همین میزان نیز از استان خارج‌شده‌اند.

علاوه بر تردد عادی انگارانه هم‌وطنان در گیلان که مرز 6 میلیون نفر را نیز رد کرده، امروز شنیده‌شده که بیش از ۱۰۰ گردشگر خارجی از اقصی نقاط جهان به گیلان سفرکرده‌اند که یا با خود کرونا سوغات آورده‌اند و یا بی‌شک با خود می‌برند.

در حال حاضر تعداد شهرستان‌های قرمز از ۹ به ۲۳ و همچنین تعداد شهرستان‌های نارنجی از ۳۱ به ۴۴ افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول