اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۲۷۰۰ بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی/۴ تن فرآورده غیربهداشتی توقیف شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در خراسان رضوی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط گروه‌های نظارتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در سطح استان انجام‌شده است.

۲۷۰۰ بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی/۴ تن فرآورده غیربهداشتی توقیف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر جواد اعلمی با تأکید بر ضرورت بازرسی‌های مستمر از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان اظهار کرد: در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت رضا علیه‌السلام، هیچ‌گونه اغماضی در مورد متخلفان نشده و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به‌شدت برخورد می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح نظارتی دامپزشکی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغازشده است، افزود: در این طرح ۲۴۰ نفر از کارشناسان در قالب ۱۲۰ اکیپ به‌صورت مستمر از واحدهای تولید و عرضه فرآورده خام دامی بازدید می‌کنند.

وی بابیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون ۴ متخلف پس از تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، یادآور شد: در این مدت نیز بیش از ۴ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی کشف و توقیف‌شده است.

اعلمی با اشاره به اینکه مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی باید در هنگام خرید به نشان دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کافی داشته باشند، یادآور شد: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان کامل مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های  خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲(مرکز پیام اداره کل)، ادمین پیام‌رسان سروش در فضای مجازی به آدرس @dampezeshkirazavi و در شهرستان‌ها به شبکه دامپزشکی شهرستان و یا از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ گزارش دهند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول