اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مختومه شدن بیش از ۱۰۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، از مختومه شدن بیش از ۱۰۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف این استان خبر داد.

مختومه شدن بیش از ۱۰۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده اظهار داشت: طی ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۰۰ هزار و ۹۶۱ فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان رسیدگی و مختومه شده است.

توسلی‌زاده با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۵۱ پرونده موجودی ابتدای سال ۹۹ بوده است،گفت: در بازده زمانی ۱۱ ماه سال ۹۹ نیز ۹۷ هزار و ۹۲۳ وارد شده است که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه رویکرد گسترش فرهنگ صلح و سازش را از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان برشمرد و افزود: برای تحقق این هدف، تلاش کرده‌ایم تا با پایین آوردن سطح اختلافات بین مردم، سطح مراجعات آن‌ها را به دادگستری‌ها کم کنیم و اگر هم برای هر فردی پرونده‌ای قضایی به جریان افتاد، درصورتی که حق باشد، حقش را بدهیم و اگر هم حق نبود، او را قانع کنیم تا با رضایت از دادگستری خارج شود.

وی اضافه کرد: معتقدم هر اختلافی بین مردم هم برای نظام و هم برای خود آن فرد هزینه‌های زیادی را به همراه دارد، چرا که یا منجر به وقوع جرمی می‌شود و یا اینکه پرونده‌ای قضایی شکل داده می‌شود که آن هم پیامد‌های زیادی به همراه دارد.

توسلی‌زاده در ادامه به سازش ۳۱ درصدی این پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: از ۶۵ هزار و ۷۳۸ پرونده قابل سازش ۲۰ هزار و ۶۰۸ هزار پرونده سازش شده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول