جواد رسولی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه تجارت الکترونیک ضرورتی برای موفقیت تجاری محسوب میشود، اداره کل پست، توسعه خدمات پستی مبتنی بر فناوری اطلاعات را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به شناسایی نیازمندیهای صاحبان فروشگاههای اینترنتی و غرفههای بازار الکترونیک، گفت: در همین راستا با 30 فروشگاه اینترنتی قرارداد بسته شده است که با پست همکاری دارند.
رسولی توضیح داد: افزایش سرعت بارگذاری صفحات، ارائه محصولات در طبقه بندیهای متنوع با مدیریت متمرکز، امکان مشاهده کالاهای دارای تخفیف در جشنوارههای فروش، امکان جستجوی پیشرفته کالاها بر اساس رسته کالا، فروشگاه ارائه دهنده کالا، برند کالا، رنج قیمت و استان و نیز نمایش اطلاعات مربوط به سفارشات در قالب بارکد دو بعدی از جمله ویژگیهای این سامانه است.
سرپرست اداره کل پست استان زنجان از کوتاه شدن فرآیند خرید در سامانه بازار الکترونیکی پست خبر داد و گفت: سامانه راهاندازی شده در این باره قابلیتهای بسیاری دارد که شامل ارائه نمودار فروش ماهانه، گزارش پرفروش ترین محصولات، سامانه پیامکی، امکان جستجو در سفارشات، مشاهده پروفایل فروشگاه و امکان بارگذاری مهر فروشگاه برای ثبت در فاکتور نیز میشود.
وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات در بازار الکترونیک پست، گفت: در سرویس بازار الکترونیک شرکت پست، فروشندگان، تولیدکنندگان و عرضهکنندگان کالا و خدمات با بهرهگیری از بستر الکترونیکی و مجازی که شرکت پست در اختیار آنان قرار میدهد، از سه طریق ارائه غرفه مجازی، ارائه خرید لینکی و ارائه وب سرویس میتوانند نسبت به عرضه و فروش محصولات خود بصورت مجازی و اینترنتی افدام کنند.
رسولی با اشاره به اینکه تعداد فروشگاههای اینترنتی همکار با پست به 100 مورد افزایش خواهد یافت؛ اضافه کرد: اداره کل پست به دنبال گسترش این اقدامات است که کسی برای امور پستی بیرون از خانه نیاید.
وی با اشاره به عملکرد قابل قبول پست در ارسال مرسولات گفت: در بهمن و اسفند سال قبل یک کار جهادی انجام شده و اصلا دپوی محصولات را نداشتیم و با توجه به افزایش شیفت کاری از نیروهای ستادی نیز کمک گرفته شده و همه امور انجام شد.
سرپرست اداره کل پست استان زنجان تصریح کرد: حتی در بحث ارائه خدمات بهتر روز 30 اسفند نیز باجههای پست باز بوده و خدمات لازم را به شهروندان ارائه کردند.
انتهای پیام/73005/ق