اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نمایندگان سازمان ملل و آمریکا برای بررسی بحران یمن وارد ریاض شدند

پس از سفر نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن به عمان و گفت‌و‌گو با وزیر خارجه این کشور درباره یمن، منابع خبری گزارش دادند که نماینده سازمان ملل و همتای آمریکایی او در امور یمن به عربستان سعودی سفر کرده‌اند.

نمایندگان سازمان ملل و آمریکا برای بررسی  بحران یمن وارد ریاض شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری، شامگاه روز (شنبه)، گزارش دادند که «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن و «تیموتی لندرکینگ» همتای آمریکایی او برای بررسی راه‌های حل بحران یمن وارد ریاض شده‌اند.

یک دیپلمات یمنی به خبرنگار خبرگزاری «آناتولی» در این خصوص خبر داد که گریفیتس و لیندرکینگ پس از پایان سفر خود در عمان که روز جمعه آغاز شد، وارد ریاض شده‌اند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، بدون ارائه اطلاعات بیشتر گفت که نمایندگان آمریکا و سازمان ملل با مقامات یمنی و سعودی در خصوص حل بحران یمن دیدار خواهند داشت.

 نماینده سازمان ملل روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر از سفر خود به عمان و «بحث و تبادل نظر سازنده» با «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان درباره چشم‌انداز صلح در یمن خبر داد و از او به خاطر حمایت‌ عمان از تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری صلح پایدار در یمن تشکر و قدردانی کرد.

این سفر پس از صورت می‌گیرد که هفته گذشته، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی از ابتکار عمل ادعایی ریاض برای آتش‌بس در یمن خبر داد و مدعی شد که بر اساس طرح یادشده، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد داشت و فشارها از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) اخیرا در مصاحبه‌ای به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت که ابتکار و طرح پیشنهادی دولت سعودی درباره آتش بس در شکل و مضمون غیر منطقی است، به طوریکه در این طرح دعوت به گفت‌وگو شده است، گویی که دولت سعودی یک میانجی‌ بی‌طرف است! علاوه بر این، در طرح اقدام به بدگویی از نیروهای انقلابی یمن شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول