اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شرکت 1700 زنجانی در آزمون قرآن و عترت

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از شرکت یک هزار و700 زنجانی در آزمون قرآن و عترت خبر داد.

شرکت 1700 زنجانی در آزمون قرآن و عترت

ابراهیم قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه قرار بود آزمون نوزدهم قرآن و عترت به صورت مجازی برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به وجود مشکل در زیرساخت‌ها،  اجرای آزمون در زمان از پیش تعیین شده، یعنی نیمه اول اسفندماه، مهیا نشد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه قرار است این آزمون در سه گروه امتحانی و ۱۴ رشته از جمله حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف اهل‌بیت(ع) ترجمه و مفاهیم قرآن برگزار شود، گفت: چنانچه نمره آزمون شفاهی داوطلبان ۱۰۰ باشد جایزه یک میلیون تومانی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: همچنین اگر شرکت کنندگان نمره بالای ۹۰ کسب کنند جایزه ۳۰۰ هزار تومانی به آن‌ها اعطا می‌شود و اگر نمره آن‌ها بالای ۷۵ باشد از طریق قرعه‌کشی به تعدادی از برگزیدگان جوایز ۱۵۰ هزار تومانی پرداخت خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه شیوع کرونا بر فعالیت بسیاری از کسب و کارها اثرگذار بوده است، افزود: امسال که امکان برگزاری آزمون به‌شیوه حضوری و همانند سال‌های قبل وجود ندارد، شیوه الکترونیکی برای آزمون انتخاب شده و افراد در محل سکونت خود به شکل آنلاین به سوالات در مدت زمان معلوم پاسخ خواهند داد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در فصل بهار برگزار خواهد شد، افزود: ساز و کار لازم برای برگزاری این آزمون تدارک دیده شده است.

وی از کاهش فعالیت موسسات قرآنی نیز خبر داد و گفت:  این موضوع بر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن نیز اثر گذاشته است چراکه در سال‌های گذشته افراد از طریق موسسات برای این آزمون معرفی می‌شدند.

قاسمی گفت: برگزاری آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هر ساله به صورت منظم برگزار شده است، اما امسال با شیوع ویروس کرونا این معاونت آزمون را به صورت اینترنتی برگزار می‌کند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد: آزمون قرآن و عترت، برای حمایت از برنامه‌­های آموزشی و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه­‌ها یکی از مأموریت­‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت به شمار می‌رود. 

وی تصریح کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم، به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، از اهدافی است که برای این آزمون در نظر گرفته است.

انتهای پیام/73005ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول