اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

محرومیت زدایی توسط ۴۰۰ جهادگر قمی در بندرامام خمینی

جانشین فرماندهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم از محرومیت زدایی توسط ۴۰۰ جهادگر قمی در بندرامام خمینی استان خوزستان خبر داد و گفت: این اردو از 24 اسفند ماه در دو دوره 10 روزه آغاز شده که در هر دوره ۲۰۰ نفر از نیروهای جهادی در قالب قرارگاه در منطقه حاضر می شوند.

محرومیت زدایی توسط ۴۰۰ جهادگر قمی در بندرامام خمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود داودآبادی در حاشیه بازدید از فعالیت گروه های جهادی قمی حاضر در بندر امام خمینی(ره) خوزستان، با اشاره به اینکه امسال در ایام نوروز در اقدامی قابل توجه چند گروه جهادی از استان قم با تشکیل قرار گاه حضرت معصومه(س) دور هم جمع شده و برنامه های متعدد فرهنگی عمرانی را در بندر امام خمینی(ره) خوزستان در حال اجرا دارند، اظهار کرد: برخی از گروه ها در این منطقه در حال تعمیر و بازسازی خانه محرومین هستند و بخشی از توان آنها نیز در احداث منازل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صرف شده است. 

وی ادامه داد: این گروه ها با تیم دانشگاه امام حسین(ع) که از سنوات گذشته در این منطقه حضور دارند هماهنگ شده و با هدایت و راهبری آنها در حال انجام کار هستند. 

جانشین فرماندهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم با اشاره به اینکه نیروهای جهادی در کنار ماموریت های محوله توجه به برنامه های درون گروهی مانند نمازهای جماعت، قرائت دعا و زیارت و ورزش صبحگاهی نیز دارند، ابراز کرد: موضوع مطالبه گری و پیگیری مشکلات مردم از جمله تامین آب شرب و اصلاح شبکه فاضلاب منطقه نیز در دستور کار جهادگران قرارگاه کریمه اهل بیت(س) قرار دارد. 

داودآبادی اظهار کرد: این اردو از 24 اسفند ماه در دو دوره 10 روزه آغاز شده که در هر دوره ۲۰۰ نفر از نیروهای جهادی در قالب قرارگاه در منطقه حاضر می شوند. 

وی نظم تشکیلاتی و شادابی نیروهای جهادی را از شاخصه های این اردو برشمرد و بیان کرد: نیروهای جهادی قرارگاه کریمه اهل بیت(س) در این مدت ارتباط خوبی با اهالی و ساکنین محلات منطقه هدف برقرار کردند و اهالی نیز از عملکرد سپاه و گروه های جهادی در منطقه ابراز خرسندی کردند.  

مسؤول بسیج سازندگی استان قم با تاکید بر اینکه تامین ضرورت های تدارکاتی، حمایتی و پشتیبانی مادی و معنوی از گروه های جهادی که سفیران خدمت رسانی استان قم در مناطق محروم کشور هستند در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد، گفت: دیگر دستگاه های اجرایی استان نیز باید از این گروه ها حمایت کرده و هماهنگی های لازم با دستگاه های ذیربط در استان های مقصد را انجام دهند تا حداکثر بهره برداری از ظرفیت گروه های جهادی در خدمت رسانی به مردم انجام شود. 

داودآبادی توانمند سازی گروه های جهادی و آموزش تخصصی آنها در حوزه های مختلفی که فعالیت می کنند را از دیگر برنامه های سازمان عنوان کرد و گفت: لازم است قرارگاه جهادی حضرت معصومه(س) هویت و جایگاه حقیقی و حقوقی خود را برای همیشه حفظ کند و پس از تمام این اردو نیز فعالیتش را ادامه دهد و می بایست برای شبکه سازی و توانمند سازی آنان ها تلاش کرده و زمینه فعالیت آنها را در عرصه های مختلف فراهم کنیم. 

وی ضرورت بهره گیری از ظرفیت این گروه ها برای رفع محرومیت در مناطق محروم استان قم را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: اردوهای جهادی کارگاه توانمند سازی و تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی است که کمترین دست آورد آن تغییر نگاه نیروهای جوان نسبت به مناطق محروم است و نگاه عدالتخواه به انها می دهد که این نگاه می تواند برای آینده کشور مدیران انقلابی و عدالتخواه را پرورش دهد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول