اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه البرز/ جشن خودرویی نیمه شعبان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به تقارن ماه شعبان با نوروز مهدوی از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: هشت بقعه متبرکه در استان البرز مجری این طرح شده اند.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه البرز/ جشن خودرویی نیمه شعبان برگزار می‌شود

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت‌و‌گو با فارس،  با اشاره به تقارن ماه شعبان با نوروز مهدوی از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: اواخر سال گذشته ستاد اطلاع رسانی و قرارگاه آرامش بهاری در استان البرز تشکیل و مقرر شد بقاع متبرکه نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند.

وی با اشاره به آغاز برنامه های این طرح به صورت رسمی از 27 اسفند ماه و با بیان اینکه هشت بقعه متبرکه در استان البرز مجری این طرح شده اند، افزود: از این تعداد، چهار بقعه در کرج، دو بقعه در ساوجبلاغ، یک بقعه در نظرآباد و یک بقعه نیز در اشتهارد واقع شده است. سایر بقاع متبرکه نیز در سطح عادی اقدام به اجرای این طرح می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به شاخص های ویژه برنامه آرامش بهاری با محوریت نوروز مهدوی بیان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته، 3 هزار و 313 بسته تبرکی میان خانواده های آسیب پذیر از کرونا و نیازمندانی که در مراکز افق امامزادگان شناسایی شده بودند توزیع شد.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه هزینه این بسته ها از محل موقوفات و بقاع متبرکه و توسط خیرین تأمین شد، ادامه داد: 200 کودک بی بضاعت و یتیم که در مراکز افق امامزادگان شناسایی شده بودند مشمول طرح خرید پوشاک و کفش عید شدند. ویژه برنامه های تحویل سال نو نیز در هشت بقعه متبرکه مذکور به صورت ویژه و در سایر بقاع متبرکه به صورت عادی برگزار شد.

وی قرائت دعای سلامتی امام زمان (عج)، پخش برنامه های رادیو قرآن، سخنرانی مقام معظم رهبری پس از تحویل سال، مولودی خوانی، مناجات خوانی و قرائت دعای پرفیض توسل را از جمله این برنامه ها برشمرد و از اجرای جشنواره بزرگ بهترین پناه با محوریت قرآن کریم از سوی دارالقرآن بسیج سپاه استان البرز با مشارکت اداره کل اوقاف و سایر نهادها خبر داد.

راه اندازی کاروان های شادی با همکاری سازمان بسیج مداحان البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از برگزاری مسابقه کتابخوانی نیز خبر داد و افزود: مهلت ارسال پاسخ این مسابقه تا هفتم فروردین ماه بود که تا پایان ماه شعبان تمدید شد. اجرای پویش های نوروز مهدوی از جمله «بچه محل منتظر»، «سفره هفت سین قرآنی مهدوی» و «مهدی یاوران» ویژه نوجوانان با همکاری بنیاد مهدویت از جمله اقدامات انجام شده است.

حجت الاسلام دشتکی مطرح کرد: آذین بندی، نظافت و آماده سازی بقاع متبرکه جهت پذیرایی از زائرین، مجاورین و مسافرین دارای مجوز تردد از جمله اقدامات انجام شده از سوی ستاد آرامش بهاری با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و بسیج است. ایستگاه های سلامت نیز به منظور ارائه خدمات و بسته های بهداشتی در سطح استان برپا شد.

وی از راه اندازی کاروان های شادی با همکاری سازمان بسیج مداحان استان البرز توسط گروه های جهادی جهت ایجاد فضای بانشاط معنوی و افزایش مشارکت مردم در سطح شهر خبر داد و گفت: یکی از این گروه ها روز پنج شنبه همزمان با روز جوان در محله حصارک کرج، روز جمعه در محله مهرشهر و روز شنبه نیز در منطقه عظیمیه و مناطق مرکزی کرج به اجرای برنامه پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: همچنین مقرر شده در پارک ها و فضاهای مختلف محلات پرتردد شهرستان های استان نیز کاروان های شادی با عنوان «نسیم انتظار» اجرای برنامه داشته باشند. در مجموع 40 گروه برای اجرای این کاروان ها در سطح استان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام دشتکی عنوان کرد: بیش از 100 نقطه و محله استان البرز مشمول برپایی کاروان های شادی با اجرای گروه های سرود، مولودی خوانی ذاکرین اهل بیت (ع) و پخش بسته های فرهنگی میان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می شود. خیمه های معرفت نیز به صورت حضوری و همچنین مجازی در کانال های امامزادگان در حال برگزاری است.

برگزاری کاروان خودرویی خانوادگی ویژه ولادت امام زمان (عج)

وی از برپایی نمایشگاه های آرامش بهاری با 23 موضوع مذهبی ملی در ادارات و هشت بقعه متبرکه مجری طرح خبر داد و اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم برای توزیع پنج هزار بسته تبرکی میان خانواده های نیازمند شناسایی شده در مراکز افق امامزادگان همزمان با نیمه شعبان نیز صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: 10 هزار بسته تبرکی و فرهنگی و تبلیغی دیگر نیز ویژه اعیاد شعبانیه در قالب ایستگاه های ثابت و متحرک خودرویی توزیع می شود. روز ولادت امام زمان (عج) نیز کاروان خودرویی خانوادگی از مبدأ مصلی کرج به مقصد آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (ع) از ساعت 13 الی 15 برگزار می شود.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اهدای بسته های فرهنگی و برگه های قرعه کشی به خانواده های حاضر در این مراسم اذعان کرد: به 14 خودروی حاضر در این برنامه به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا خواهد شد. همزمان با اجرای این مراسم، ویژه برنامه و اجتماع بزرگ یاوران مهدی نیز با همکاری بنیاد مهدی موعود (عج) و سازمان بسیج مداحان برگزار می شود.

وی از اجرای ویژه برنامه ولادت امام زمان (عج) در هشت بقعه متبرکه مشخص شده در شب نیمه شعبان همراه با مراسم نورافشانی خبر داد و مطرح کرد: در محلات میزبان کاروان های شادی نیز مراسم نورافشانی و آتش بازی برگزار می شود. همزمان با روز نیمه شعبان نیز قرائت دعای ندبه و مراسم استغاثه یا بن الحسن در هشت بقعه متبرکه مذکور برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از غبارروبی مزار شهدا و تجدید پیمان با شهدای والامقام با حضور اعضای مجمع جوانان خبر داد و گفت: برنامه هایی نیز به مناسبت هفته جوان تدارک دیده شده است که از جمله آن ها می توان به تجلیل از جوانان برتر با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و مجمع جوانان استان در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) اشاره کرد.

حجت الاسلام دشتکی در پایان سخنان خود با اشاره به تقارن نیمه شعبان با هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار کرد: برنامه های خوبی در این ایام تدارک دیده شده است که تبلیغات محیطی و نصب شعائر، مباحث و سخنان مقام معظم رهبری در مورد سربازان گمنام و ... از جمله آن هاست.

جشن خودرویی نیمه شعبان در البرز برگزار می شود

ابراهیم نوروزی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس افزود: سازمان بسیج مداحان استان البرز برای نیمه شعبان برنامه های مختلفی را تدارک دیده که نخستین برنامه برگزاری جشن خیابانی می باشد که به صورت کاروان خودرویی در خیابان ها حرکت می کنند.

وی اظهار داشت: برنامه مولودی خوانی ذاکران اهل بیت (ع) و نورافشانی در پارک ایران زمین کرج پیش بینی شده است.

 

رییس سازمان بسیج مداحان استان البرز با بیان اینکه زمان تجمع ساعت ۱۵ امروز یکشنبه تعیین شده است، گفت: همچنین فردا همزمان با روز نیمه شعبان  یک همایش و جشن خودرویی و موتوری همراه با ایستگاه های صلواتی سیار از مصلای بزرگ کرج تا آستان مقدس امامزاده محمد (ع) واقع در منطقه حصارک کرج برگزار می شود.

نوروزی فر ادامه داد: مردم عاشق امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) پس از حضور در این امامزاده از جشن باشکوه دیگری که در این بقعه متبرکه برگزار می شود نیز استفاده می کنند. وی اضافه کرد:‌ این جشن نیز به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز،‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سازمان بسیج مداحان البرز برگزار می شود.

راه اندازی چله معنوی برای تعجیل در فرج

رییس سازمان بسیج مداحان استان البرز به دیگر برنامه های تدارک دیده شده اشاره کردو گفت: برگزاری و راه اندازی چله معنوی برای تعجیل در فرج حضرت حجت (عج) از نیمه شعبان یا دیگر اعیاد زمانی از دیگر این برنامه ها می باشد.

وی افزود: خواندن زیارت عاشورا، قرائت دعای عهد هر روز صبح، مطالعه کتب مهدویت مانند «نگین آفرینش»، قرائت روزی ۵۰ آیه از قرآن کریم به همراه ترجمه خواندنی علی مکی (برنامه ترجمه در برنامه بازار موجود است) از جمله کارهایی است که می توان در این چله معنوی انجام داد.

 

وی همچنین به برگزاری مسابقه دلنوشته برای امام عصر (عج) نیز اشاره کردو اظهار داشت: علاقه مندان می توانند دلنوشته های خود برای امام زمان (عج) را در قالب پویش نسیم انتظار به دبیرخانه این مسابقه ارسال و به قید قرعه به بهترین ها جوایزی اهدا می شود.

برگزاری مسابقه جشن تولد مهر مهربان

نوروزی فر به برگزاری مسابقه «جشن تولد مهر مهربان» نیز توسط بسیج مداحان اشاره کردو گفت: فرزندان نوجوان و کودک می توانند با برگزاری جشن تولد برای حضرت مهدی (عج) در خانه هایشان از آن فیلم و عکس تهیه و برای ما ارسال کنند.

وی افزود: این برنامه را می توانند در محورهای مختلف همچون تزیین منزل، مداحی، قرائت قرآن، سرود کودکان و پذیرایی کم هزینه از مراسم های گرفته شده اجرا کنند.

رییس بسیج مداحان استان البرز اضافه کرد: همچنین کودکان و نوجوانان می توانند با کمک مادر در منزل کیک و غذا درست کرده و برنامه هایی مانند چیستان گویی، جوک و مسابقه برای اعضای خانواده خود طراحی و اجرا کنند و از آن عکس و فیلم تهیه و به دبیرخانه مسابقه در بسیج مداحان ارسال کنند تا به قید قرعه جوایزی دریافت کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول