اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تحقق 105 درصدی درآمدهای مالیاتی سال 99

وزیر اقتصاد گفت: سال گذشته 189 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که تحقق 105 درصدی نسبت به مصوب قانون دارد.

تحقق 105 درصدی درآمدهای مالیاتی سال 99

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد میزان وصول درآمدهای مالیاتی در سال ۹۹ اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی توانست ۱۸۹ هزار میلیارد تومان مالیات وصول کند، در حالی که رقم مصوب قانون بودجه ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بود. همچنین ۳۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های مالیاتی میان شرکت‌ها و دولت تهاتر شده که مجموع عملکرد به ۱۹۲.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: سال گذشته علاوه بر جنگ تحمیلی اقتصادی، کرونا هم وجود داشت. وزارت اقتصاد جزو اولین دستگاه هایی بود که پیشنهاد امهال و تسهیلات برای وصول مالیات را داد. گفتیم مودیان مالیاتی در شرایط کرونا سختی ها را تحمل کردند، بگذارید برایشان تسهیلاتی ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: صنعت گردشگری، حمل و نقل هوایی و دریایی، هتلینگ و سایر بخش ها وضعیت خاصی داشتند. اگر نگاه کنید اول سال ۹۹ به مدت دو ماه پرداخت مالیات را امهال کردیم. در پاییز هم این اتفاق تکرار شد. با این وصف درآمدهای مالیاتی صددرصد تحقق یافت.

وی با بیان اینکه نشان می‌دهد سیاست‌گذاری و کوشش مالیاتی انجام شده است، تصریح کرد:یکی از این سیاست‌ها مالیات معوق شامل اصل مالیات به همراه جریمه است. جریمه برای کسانی بوده که مالیات را به موقع نپرداختند. در شرایط سخت کرونا و جنگ اقتصادی گفتیم، لطفاً اصل مالیات معوق را بدهید تا ما بخشی از جرائم را ببخشیم. غالباً دو به یک است دو تا جریمه و یک اصل مالیات است. مجوز قانونی گرفتیم تا بخشی از جرایم را ببخشیم. توانستیم مالیات معوق را بگیریم که کمک به درآمدها باشد و از سوی دیگر به کسب و کارها بویژه کسب و کارهای تولیدی هم کمک کردیم تا مشکلات مالیاتی آنها مرتفع شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول