اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

از غرب ایران به شرق ایران؛ جهاد ادامه دارد

اردوهای جهادی، همیشه جوانان را به نیرویی تبدیل می‌کند که خادم خلق‌شده و تسلیم حق‌ باشند و حالا محرومین نیز از این سفره‌ی انقلاب توسط جوانان خدمتگزار بهره‌مند شد‌ه‌اند و اکنون گروه‌هایی متشکل از پزشکان، دندان‌پزشکان، متخصصین از شهرهای تبریز، تهران، کرمانشاه و شیراز راهی خراسان شمالی شده‌اند تا کمک‌حال مردمان این خطه ‌باشند.

از غرب ایران به شرق ایران؛ جهاد ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، در نظام سرمایه‌داری امروز که ارزش همه‌چیز با پول سنجیده می‌شود و هدف پول بیشتر و رشد اقتصادی بی‌سروته است، سردمداران این نوع تفکر در جهان کاری که در آن سود اقتصادی وجود نداشته باشد را از دایره ارزش خارج می‌کنند و به آن بهایی نمی‌دهند.

اما به فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم  درست زمانی که شرق و غرب این کره خاکی، درگیر گرفتاری‌های مادی خود بود، نظامی جمهوری اسلامی ایران سر برآورد و تمام معادلات ظالمانه جهان را به هم‌ریخت که شعارش  نیز نجات محرومین از بی‌عدالتی بود.

حالا بعد از گذشت چهل سال از انقلاب شاهد گروه‌های خودجوشی هستیم که آن ارزش پولی سرمایه‌داران غربی را با خدمت بی چشم‌داشتش به محرومین به سخره گرفته است، جوانانی که از عید باستانی خود گذشته، آغوش خانواده را وداع گفته و عزم تحقق شعار انقلاب اسلامی ایران در مناطق محروم نموده‌اند.

تمام این‌کارهای جهادی ریشه در بینش عمیق اسلامی و شاید بهتر است بگوییم انسانی نشأت گرفته است، چراکه انقلاب اسلامی ایران قبل آنکه اسلامی باشد ارزش‌هایی مطابق با فطرت انسانی افراد دارد.

اردوی جهادی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های جمهوری اسلامی است که شاید قدر آن را خوب ندانیم ازآنجایی‌که ماهی غرق در آب حال تشنه‌ی در ساحل را نمی‌فهمد ما نیز اگر مجبور می‌شدیم شرایطی همچون شرایط اسف‌بار نظام پولی دیگر کشورها را تحمل‌کنیم و دیگر خبری از کمک مؤمنانه و نشاط جهادی در کشور ما نیز نبود بهتر قدردان دریای خروشان عشق و صفای  مردم این انقلاب بودیم.

وقتی انسان تخصصی کسب می‌کند تمام تلاشش را صرف این می‌کند که از آن تخصص برای بهتر شدن زندگی‌اش استفاده کند، اما عجیب است فلسفه‌ی اردوهای جهادی که اهالی آن اهل این حرف‌‌ها نیستند و یا بهتر بگوییم: اصلاً اهل حرف نیستند و مرد میدان عمل‌اند.

اصرار و خواهش می‌کنند اسمشان در لیست گروه جهادی ثبت شود تا بلکه از خدمت بی‌دریغ و البته رایگان جا نماند. 
در کجای دنیا چنین مردم و چنین انقلابی پیدا شدنی است؟

گروه جهادی پزشکی کشور میهمان لوجلی

مسئول گروه جهادی فائزین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان گفت: اردوی جهادی فائزین متشکل از پزشکان، دندان‌پزشکان، متخصصین از شهرهای تبریز، تهران، کرمانشاه و شیراز می‌باشند.

 وی گفت: این اردو از صبح پنجم فروردین کار خود را در منطقه لوجلی آغاز کرده و به مدت ۶ روز ادامه دارد و طی این مدت قرار است به  پنج هزار نفر به‌صورت رایگان خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه شود که حدود ده هزار نفر نیز با حضور اکیپ‌های سیار ویزیت و معاینه شوند.

جواد زیانلو با اشاره به نحوه خدمات‌رسانی ۲ گروه غربالگری تصریح کرد: تیم ویزیت، در ۲ نوبت صبح و عصر به روستاهای منطقه اعزام می‌شوند و اهالی را معاینه می‌کنند  که در صورت لزوم به درمانگاه انتقال داده می‌شوند.

وی در ادامه از یک گروه غربالگری و تریاژ در داخل درمانگاه یادکرد و گفت: این اردو شامل خدماتی چون دندانپزشکی، چشم‌پزشکی، تخصص‌هایی چون گوش، حلق بینی ، داخلی و خدمات روان‌پزشکی است.

مسئول گروه جهادی افزود: در بخش دندانپزشکی خدماتی چون عصب‌کشی، ترمیم و دندانپزشکی تخصصی اطفال انجام خواهد شد و داروهای موردنیاز بیماران توسط داروخانه‌ای رایگان که در محل وجود دارد تأمین‌شده است. 

زیانلو بابیان اینکه منطقه مرزی کم برخوردارتر و محروم‌تر از سایر نقاط است و این منطقه هم دارای ضرایب محرومیت بالایی است ما اینجا را برای خدمت‌رسانی انتخاب کردیم.

وی ضمن تشکر از همکاری مسئولین منطقه و پشتیبانی گفت: اعضای این اردو باروحیه بالا و ایثار در حال خدمت‌رسانی می‌باشند و نزدیک ۶۰ درصد اعضا را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

زیانلو در پایان با اشاره به کمک مالی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این اردو حدود هزار عینک که توسط خیرین تأمین‌شده در اختیار بیماران قرارگرفته است که در بخش هزینه‌ها کمیته امداد استان خراسان شمالی و بخش پشتیبانی توسط سپاه منطقه انجام‌شده است. 

انتهای پیام/و/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول