اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شهر سنته سقز قرمز کرونایی شد

شرایط شهر سنته شهرستان سقز قرمز است و ورود افراد غیربومی به این شهر ممنوع شد.

شهر سنته سقز قرمز کرونایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان سقز در جلسه ستاد کرونای این شهرستان گفت: با توجه به ابتلای تعداد زیادی از مردم شهر سنته، هر نوع تجمع و برگزاری مراسم اداری و غیراداری و نیز ورود مردم به این شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

ناصر خامی در این جلسه اضطراری ادامه داد: جدای از نمونه‌گیری از ساکنان این شهر توسط مرکز بهداشت، 4 قلم کالای اساسی توسط صنعت، معدن و تجارت در این شهر توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: نظارت دقیق اداره صمت و مرکز بهداشت بر نانوایی‌ها، نظارت بر نحوه انتقال و دفن زباله‌ها، توزیع بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند توسط سپاه و توزیع اقلام بهداشتی، ماسک و مواد ضدعفونی کننده با همکاری شهرداری سنته و مرکز بهداشت صورت می‌گیرد.

به دنبال سرایت و شیوع کرونا در شهر سنته ناشی از حضور مردم در مراسم‌ها و برگزاری تجمع‌ها، بیش از 50 نفر از مردم این شهر تازه تاسیس به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که حال چند نفر وخیم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم اظهار داشت: تعدادی از مردم روستاهای نزدیک به سنته و مردم بخش زیویه نیز به این بیماری دچار شدهاند و در صورتی که مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند، هفته آینده شرایط سقز، قرمز می‌شود.

انور بهرامی با بیان اینکه کادر درمان خسته شده‌اند، افزود: در بیمارستان‌ها شاهد خستگی کادر درمان هستیم.

وی با عنوان اینکه رعایت پروتکل‌ها توسط همه افراد ضروری است، تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نشان‌دهنده بی‌توجی به مسئولیت اجتماعی است.

افراد دارای علایم تنفسی، تست رایگان کرونا بدهند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سقز هم با اشاره به شیوع کرونای جهش یافته در این شهرستان، از افرادی که با مبتلایان به کرونا در تماس بوده‌اند یا کوچکترین علایم تنفسی دارند خواست؛ جهت نمونه‌گیری از ساعت ۸ تا ۱۴ به مرکز شهید کرباسی واقع در خیابان حافظ، حیاط مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول