اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اجرای عدالت اجتماعی برای مردم ملموس باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اجرای عدالت در جامعه بسیار مهم است و مردم باید طعم عدالت را بچشند.

اجرای عدالت اجتماعی برای مردم ملموس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، اولین شورای اداری سال ۱۴۰۰ شهرستان جهرم، ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستان جهرم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

آیت الله لطف‌اله دژکام در این جلسه اظهار داشت: در شرف فرا رسیدن میلاد امام زمان(عج) هستیم و کلید واژه‌ی مرتبط با امام زمان (عج)، حکومت عدل الهی است.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت از هر چیزی در جامعه امروز ما مهم تر است و مردم باید طعم عدالت را بچشند، افزود: باید سعی کنیم با گسترش عدالت، زمینه ساز ظهور امام زمان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: بی عدالتی یعنی اینکه مثلا شهرداری پول را از همه بگیرد ولی در یک منطقه خرج کند و این بی عدالتی باید اصلاح شود.

دژکام با اشاره به اینکه فرمانداران و نمایندگانی که منتظر امام زمان(عج) هستند باید بیشتر برای پیشبرد توسعه متوازن شهر تلاش کنند، گفت: مدیران و مسئولان به دنبال توسعه متوازن باشند و باید روستا، حاشیه شهر، شهر و مرکز شهر با هم توسعه پیدا کند تا مردم عدالت را احساس کنند.

امام جمعه پیشین جهرم بیان داشت: اگر گفته می‌شود جهرم در جنگ و انقلاب نقش داشته، امروز لازم است در پیشبرد عدالت هم پیشگام باشیم و این اصل باید در جهرم نمود بیشتری پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شنیده می‌شود که در بعضی نقاط از هر ۱۰۰ نفر، کمتر از دو نفر صحیح‌خوانی قرآن دارند، اظهار کرد: لازم است آموزش و ترویج قرآن کریم در رأس برنامه‌های آموزش‌ و پرورش و بخش‌های فرهنگی نهادهای مختلف قرار گیرد و از تمام دستگاه‌ها می‌خواهم برای این کار کمک دهند.

 لزوم عملیاتی شدن پتروشیمی‌ها در یک مرز مشترک
 
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس نیز در این جلسه بیان داشت: در سالی که گذشت با وجود تمام مشکلات، شهرستان جهرم قدم های مفیدی در راستای افزایش زیرساخت و توسعه برداشت.

محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه یکی از الزامات جذب سرمایه گذار و توسعه شهرستان افزایش توسعه فرودگاه و زیرساخت‌های ناوبری است، بیان داشت: در سال گذشته چندین پروژه در فرودگاه جهرم از جمله ترمینال جدید فرودگاه افتتاح شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۰ به دنبال توسعه و افزایش باند فرودگاه هستیم تا بتوانیم پروازها را توسعه دهیم.

وی گفت: استقرار پرواز خارجی، یکی دیگر از برنامه‌هایی است که امسال در فرودگاه جهرم دنبال خواهیم کرد که پیگیری‌ها و استعلامات آن هم انجام شده است و امیدواریم به زودی بتوانیم اولین پرواز به مقصد نجف از فرودگاه جهرم را برقرار کنیم.

رضایی کوچی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: ما امروز تمام زیرساخت های لازم برای حضور و جذب سرمایه گذار در شهرستان را فراهم کردیم و جهرم آماده حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذار است.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام دستگاه های اداری در هنگام حضور و جذب سرمایه‌گذار از آنان حمایت کنند و برای آنان مانع ایجاد نکنند و همه ما مسئولان جهرم از سرمایه گذاری شفاف و روشن حمایت خواهیم کرد و دست آنان را هم خواهیم بوسید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید به معنای واقعی کلمه در کنار سرمایه گذار بود و به آنان کمک کرد، اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم قدم مثبت و مفیدی در جهت تحقق شعار سال بردایم چرا که تحقق این شعار بسیار اثربخش و مفید برای کشور و اشتغال جوانان خواهد بود.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه ۵ هزار جوان تحصیل کرده و بیکار در شهرستان داریم، اعلام کرد: قطعا نمی توان همه این افراد را جذب دستگاه های اداری کرد بنابراین بهترین و مفیدترین اقدام جذب سرمایه گذار برای ایجاد استغال جوانان و توسعه شهرستان خواهد بود.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف ۴ پتروشیمی در استان فارس گفت: جلساتی در مجمع نمایندگان استان و قرارگاه خاتم الانبیا داشتیم و حتی چند جلسه با نماینده ولی فقیه در استان هم در خصوص تعیین تکلیف پتروشیمی ها داشتیم که از این نشست ها و جلسات تصیماتی خوبی حاصل شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ۴ پتروشیمی در یک مقطه مشترک احداث خواهد شد، بیان داشت: امیدواریم سال ۱۴۰۰، سال عملیاتی و اجرایی شدن این پتروشیمی‌ها در یک مرز مشترک باشد.

رضایی کوچی همچنین از تحویل موقت بیمارستان بزرگ جهرم به دانشگاه علوم پزشکی تا پایان فروردین ماه خبر داد.

در ادامه این جلسه، فرماندار ویژه شهرستان جهرم بیان داشت: چرخ توسعه شهرستان جهرم در حال حرکت است و اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی و زیربنایی صورت گرفته است.

مهدی شفیعیان گفت: همه دستگاه‌ها و مدیران ادارات ملزم به حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذار هستند و دستگاه های برای جذب سرمایه گذار تلاش کنند.

وی بیان کرد: مدیران برنامه ها و هدف‌گذاری‌ اداره خود را به خصوص در حوزه تولید و اشتغال تا پایان این ماه به فرمانداری شهرستان ارائه دهند و قطعا در روند اجرای این برنامه ها و تحقق آن نظارت و پیگیری خواهیم کرد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: چند ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در پیش خواهیم داشت و ادارات آمادگی داشته باشند که نیروها و امکانات خود را برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این انتخابات مهم و سرنوشت ساز در صورت لزوم در اختیار قرار دهند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول