اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی برای تحقق شعار سال

رئیس بنیاد بهر‌ه‌وری موقوفات آستان قدس رضوی بر تقویت پشتیبانی‌ها برای رونق تولید تأکید کرد و گفت: با توجه به شعار سال مسئولیت ما سنگین‌تر از گذشته است و باید تلاش‌هایمان برای پشتیبانی از تولید و مانع‌زادیی از مسیر آن را بیشتر کنیم.

برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مالک رحمتی رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با حضور در یکی از کارخانه‌های نساجی وابسته به آستان قدس رضوی در جمع کارگران این کارخانه گفت: با توجه به تعیین شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» برای سال ۱۴۰۰ توسط رهبر معظم انقلاب، مسئولیت ما در این حوزه سنگین‌تر از گذشته است و باید تلاش‌هایمان برای پشتیبانی از تولید و مانع‌زادیی از مسیر آن را بیشتر کنیم.

با رفع موانع بستر رونق تولید و توسعه آن را فراهم می‌کنیم

وی با اشاره به پیشتیبانی آستان قدس رضوی از تولید گفت: بر همین اساس آستان قدس رضوی پشتیبانی‌های خود از تولید را تقویت خواهد کرد و تلاش می‌کنیم با رفع موانع بستر رونق تولید و توسعه آن را با رعایت ادبیات سرمایه‌گذاری فراهم کنیم. همچنین بر حمایت و پشتیبانی از تولید تأکید داریم، چرا که صنعت برای کشور استراتژیک است.

در افق ۱۴۰۴ باید در جمع ۵۰ صادر‌کننده برتر جهان باشیم

رحمتی ادامه داد: بر اساس برنامه و سند چشم انداز بیست ساله کشور در افق ۱۴۰۴ ایران باید جزو ۵۰ کشور برتر صادراتی دنیا می‌شد اما متأسفانه بدلیل فقدان حمایت هوشمند و اثرگذار از صنعت توسط دولت‌ها این امر محقق نشد. همچنین در صنعت نساجی همواره شاهد کوچک شدن این صنعت استراتژیک در کشور بودیم و باید در این صنعت با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی، توسعه و رشد داشته باشیم و این جزو اولویت‌های ما در سال پیش رو است.

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی افزود: شرایط فعلی صنعت قابل قبول نیست و متأسفانه منجر به افزایش واردات شده است. در گام اول نیازمند تدوین قوانین و دستورالعمل‌های حمایتی و تشویقی از صنعت توسط مجلس و وزارت صمت هستیم که بسیار اثر گذار خواهد بود.

ضرورت کاهش واردات مواد اولیه با تقویت تولید داخلی

وی با اشاره به ضرورت طراحی نظام‌های تشویقی برای صنعت گفت: دومین نیاز ضروری، تلاش برای کاهش واردات مواد اولیه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و طراحی نظام تشویقی برای رفع نیازهای اولیه است. همچنین سومین نیاز اساسی، تقویت صنایع تولیدکننده ماشین آلات و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است تا ماشین آلات قدیمی و فرسوده کارخانجات با ماشین آلات داخلی جدید جایگزین شود.

رحمتی ادامه داد: اقدام دیگر نیز ضرورت سرمایه‌گذاری جدی در فناوری‌های به روز با رویکرد خلق زنجیره ارزش است، چرا که صنعتی مانند نساجی به دلیل ماهیت آن، اگر رونق پیدا کند عامل رشد چندین حوزه دیگر از جمله کشاورزی، ماشین سازی، کارگاه‌های تولیدی متوسط و بسیاری از کسب و کارهای خانگی خواهد شد و می‌توان با سرمایه‌گذاری اندک علاوه بر تولید مواد اولیه، اشتغال‌زایی پایدار می‌شود در کشور ایجاد کرد.

به گزارش فارس چندی‌پیش سند چشم‌اندار آستان قدس رضوی از سوی تولیت این آستان ابلاغ و بر اساس باید آستان قدس رضوی در افق ۱۴۱۰، پویاترین، کارآمدترین، هم‌افزاترین و اثرگذارترین نهاد اسلامی در جهان باشد. این جایگاه، بخشی از چشم‌اندازی است که با انجام مأموریت‌های این آستان طی ۱۰ سال آینده باید حاصل شود و در سند سیاست‌های کلان آستان بر تحقق آن تأکید شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول