اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: سازمان ملل اوضاع انسانی در یمن را وخیم‌تر کرد

دبیر کل شورای عالی هماهنگی امور بشردوستانه در صنعاء تاکید کرد که سازمان ملل طی شش سال تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن، هیچ اقدام جدی برای توقف تجاوز و محاصره علیه یمن انجام نداده است.

صنعاء: سازمان ملل اوضاع انسانی در یمن را وخیم‌تر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دبیرخانه عمومی شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور بشردوستانه در صنعا ، پایتخت یمن ، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و در آن از نقش منفی سازمان ملل در مواجهه با رنج‌های انسانی مردم یمن در طول شش سال تجاوز و محاصره انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، «عبدالمحسن طاووس» دبیرکل شورای عالی هماهنگی امور بشردوستانه  توضیح داد که تجاوز و محاصره طی شش سال باعث شد، ۲۴.۸ میلیون نفر معادل ۶۷٪ از جمعیت یمن نیاز به کمک‌های غذایی داشته باشند و ۵.۱ میلیون نفر یک قدم با قحطی فاصله دارند و این تجاوز نیز باعث آوارگی ۴.۵ میلیون نفر شدند که ۵۸٪ از آنها خانواده‌های آواره هستند که در مناطق بسیار سرد به سر می‌برند.

وی افزود: شش سال پرخاشگری و محاصره نیز باعث شد ۱۶ میلیون نفر به خدمات بهداشتی احتیاج داشته باشند که ۱۱ میلیون نفر آنها شدیداً به مراقبت‌های بهداشتی و دارویی نیاز دارند و ۴ میلیون کودک هم از سوء تغذیه رنج می‌برند و یک میلیون زن باردار و شیرده دچار سوء تغذیه شدید هستند.

طاووس تاکید کرد که در بخش آموزش نزدیک به نیم میلیون دانش آموز به کمک فوری نیاز دارند در حالی که یک میلیون کودک آواره پس از تخریب کلی یا جزیی بیش از ۲۵۰۰ عدد از تاسیسات آموزشی نیاز به حمایت در زمینه آموزش دارند.

دبیرکل شورای عالی هماهنگی امور بشردوستانه درباره نقش سازمان ملل متحد در کاهش تأثیر بحران انسانی گفت که نهادهای سازمان ملل متحد در تلاش برای کاهش درد و رنج مردم یمن به شکل مطلوب عمل نکرد و بر فعالیت‌هایی متمرکز است که به رفع نیازهای مردم بحرین کمکی نمی‌کند.

وی ادامه داد: نقش منفی شش ساله سازمان ملل متحد، رنج یمنی‌ها را تشدید کرد و مواضع آن محدود به اظهارات رسانه‌ای بود؛ بدون اینکه اقدام جدی و عملی انجام دهد. طی شش سال، ما اقدامی جدی از سوی سازمان ملل متحد برای متوقف ساختن تجاوزات به یمن ندیده و احساس نکرده‌ایم و در بسیاری از موارد مسائل انسانی را تحت معاملات سیاسی و نظامی قرار داده است.

طاووس گفت: سازمان ملل با اوج گرفتن وخامت اوضاع انسانی در یمن اقداماتی انجام داد که وضعیت انسانی در یمن را بیش از پیش وخیم کرد.

این مسئول یمنی تصریح کرد که برنامه جهانی غذا توزیع دوره‌ای غذا در یمن را تا ۵۰٪ کاهش داده و بدین ترتیب از غذا به عنوان اهرم سیاسی و نظامی در دست ائتلاف متجاوز، به دور از هرگونه ملاحظات بشردوستانه استفاده کرده است.

در بخش بهداشت ، وی توضیح داد که نهادهای سازمان ملل  از طریق خروج ناگهانی از صدها مرکز درمانی وضعیت فروپاشی در سیستم بهداشت ایجاد کردند.

او افزود: کاهش و قطعی سوخت لازم برای راه اندازی موسسات آب و فاضلاب از سوی نهادهای سازمان ملل یک فاجعه واقعی است.

طاووس درباره کمک‌های غذایی به شهروندان یمنی گفت که نهادهای سازمان ملل خیلی اوقات مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته بین نیازمندان توزیع می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول