اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف میان چین و جهان اسلام است

سخنگوی وزارت خارجه چین در رشته پیام توییتری با اشاره به اینکه کشورهای غربی اهمیتی برای مسلمانان قائل نیستند گفت که واشنگتن به دنبال ایجاد شکاف میان چین و جهان اسلام است.

پکن: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف میان چین و جهان اسلام است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هووا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین به تلاش آمریکا برای ایجاد شکاف میان چین و جهان اسلام اشاره کرد.

وی در رشته پیام‌هایی در توییتر نوشت: «برای بسیاری از مردم مسلمان، آمریکا امن‌ترین کشور برای زندگی در آنجا به شمار نمی‌آید.»

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اقدامات خصمانه اخیر آمریکا علیه پکن گفت: «آشکارا، آنها دنبال هیچ چیزی جز شکست اتحاد، امنیت، ثبات و مهار رشد چین نبوده و دنبال شکاف میان چین و جهان اسلام هستند تا توجه‌ها را از تبعیض‌ها و آزارشان علیه مسلمانان منحرف کنند».

چون‌یینگ در پیام توییتری دیگری نوشته است: «واضح است برخی در آمریکا و اروپا واقعا اهمیتی برای مسلمانان قائل نیستند. آنها پس از حوادث 11 سپتامبر، به بسیاری از کشورهای مسلمان حمله کرده و به نام مقابله با تروریسم، صد ها مسلمان کشته شده و میلیون‌ها نفر آواره شدند».

این مقام چینی به تبعیض‌ها و آزار مسلمانان در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین علاقه‌مندی آمریکا و کشورهای اروپایی به اقلیت اویغورها در منطقه سین‌کیانگ را جالب دانست این در حالی است که بنا بر گفته چون‌یینگ، 56 گروه قومیتی دیگر در چین زندگی می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا نیز در کنفرانس خبری گفته بو که موضوع اویغورها، مسئله نژادی، مذهبی یا حقوق بشری نبوده بلکه مبارزه با جدایی طلبی، خشونت و تروریسم است و آمریکا اهمیتی برای موضوع اویغورها قائل نیست بلکه با این دستاویز به دنبال تضعیف امنیت و ثبات چین و آهسته کردن روند توسعه و رشد این کشور است. (جزئیات بیشتر)

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اخیرا با ادعای نقض حقوق اقلیت اویغورها،‌ تحریم‌هایی را علیه چین اعمال کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول