اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فهیم: کارگردان «گاندو2» نمره خوبی می گیرد/ تسلط بر همه نکات سریال

محمد تقی فهیم گفت: گاندو و خصوصا آخرین قسمت پخش شده، تبحر و تسلط افشار را بر گروه پشت دوربین، جزییات صحنه و از جمله بازیگران ثابت می کند.

فهیم: کارگردان «گاندو2» نمره خوبی می گیرد/ تسلط بر همه نکات سریال

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، طبق آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، سریال «گاندو 2» که در ایام نوروز از شبکه سه سیما پخش می شود، با 55.8 درصد مخاطب و رضایت 87.6 درصدی درحد زیاد در رتبه دوم سریال‌های هفته اول نوروز 1400 قرار گرفته است. در همین رابطه «محدتقی فهیم» گفت: جواد افشار امشب پخته تر از همه کارهای قبلی اش نشان داد.این فصل گاندو نسبت به فصل قبلی اش موضوعی پیچیده تر دارد ، گرایشی که اجرایی سخت تر را باعث شده است.

وی ادامه داد: دامنه نفوذ در نفوذ این فصل وسیع تر، جبهه شر مصمم تر، نیروهای دشمن فکورتر، جبهه خیرش منسجم تر و مدیریت شده تر است.تنوع محیط ، فضا ، ادم ها ، اتفاقات و رویدادها و ... نیز بارزتر و البته جذاب تر است.

این منتقد تصریح کرد: اگر این گاندو در برخی زوایایش عریان تر و صریح تر به سیاست تنه می زند، ولی در کلیت اش کاملا ژانری و متاثر و متناسب با نمونه های مدرن آثار پلیسی امنیتی طراحی و به اجرا در آمده است.در این فصل گاندو، نیروهای امنیتی، به خوبی تیپ شده اند، درحالی که در فصل اول میان شخصیت و تیپ پاندول بودند، نه این بودند و نه آن، چیزی که اینجا به خوبی شمایل و تیپ امنیتی ها مدل سازی شده اند.

فهیم اظهارداشت: اگر هم به زعم برخی کشورمان دارای لجستیکی  و امکانات ضد جاسوسی دراین سطح قدرتمند نیست و در زمینه ابزار و وسایل مدرن ، هوشیار و مسلط به همه و هر جنبنده ای (به خصوص در زمینه تعقیب و مراقبت های دوربینی) اغراق شده است که نشده است، فرقی نمی کند، مهم این است که سریال از پس نمایش این توانایی و احاطه برآمده و باورپذیر شده است.

وی اظهارداشت: البته در چند قسمت اول ، موضوعات متشتت و پرداخت نشده بودند . همین مساله بر ساختمان شبه داستان ها تاثیر گذاشته بود و باعث سستی و الکنی در فرم شده بود ، اما از دو قسمت قبلی سیر حوادث رابطه ای ارگانیک و دیالکتیکی با نیروهای امنیتی ، نفوذی ها و خارج نشینان یافته است.

فهیم با بیان اینکه آخرین قسمت که به ورود سفیر روسیه به ایران اختصاص داشت از همه نظر سنجیده نوشته و اجرا شده بود، گفت: از فرودگاه تا حرکت کاروان در خیابان ها، تله گذاری تروریست ها، برنامه ریزی امنیتی ها و ... دقیق و قابل درک برای مخاطب ساخته شده است. به نظر حالا می توان برای کارگردانی جواد افشار نمره خوبی در نظر گرفت. گاندو و خصوصا آخرین قسمت پخش شده، تبحر و تسلط افشار را بر گروه پشت دوربین، جزییات صحنه و از جمله بازیگران  ثابت می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول