اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

جشن تولد ۱۱۸۷ سالگی حضرت مهدی (عج) در کربلا+ عکس و فیلم

همزمان با نیمه شعبان، جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) با روشن کردن شمع و هوا کردن بادکنک جشن میلاد حضرت مهدی (عج) را در کربلا برپا کردند و این شب پرفضیلت را با دعا و نیایش احیا کردند.

جشن تولد ۱۱۸۷ سالگی حضرت مهدی (عج) در کربلا+ عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با شب میلاد حضرت مهدی (عج) منجی عالم بشریت، کربلا به ویژه حرم سیدالشهدا (ع) و مقام امام زمان (عج) چراغانی و تزئین شد و جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) در کربلا و حرم امام حسین (ع) حضور یافتند؛ تا جایی که کربلا و به ویژه بین‌الحرمین مملو از جمعیت شد.

 

حرم حسینی به مناسبت ولادت امام دوازدهم چراغانی و گل‌آرایی شده و پارچه‌های سبزرنگ مزین به نام و القاب حضرت مهدی (عج) در صحن حرم ارباب نصب شد.

 

همچنین در شب میلاد امام زمان (عج)، جمعی از زائران که توفیق تشرف به کربلا را داشتند، در بین‌الحرمین شمع‌هایی روشن کرده و به احیای این شب پرفضیلت پرداختند.

 

جشن میلاد امام زمان (عج) در کربلا

قبل از اذان مغرب نیز کاروان‌های شادی در خیابان‌های منتهی به حرم‌ اباعبدالله (ع) تشکیل شد و موکب‌های مهدوی نیز با پخش مولودی، ولادت حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند و بادکنک‌های سبز و‌سفید به سوی آسمان فرستادند.

 

با توجه به اینکه عاشقان اهل بیت (ع) از شهرهای مختلف با پای پیاده و‌ طی کردن مسیر زیاد به حرم امام حسین (ع) مشرف شده بودند، خیابان‌های منتهی به حرم امام حسین (ع) در هر لحظه پذیرای زائران بسیاری بود و موکب‌ها نیز از زوار با ارائه غذای گرم، شکلات و‌ شیر پذیرایی می‌کردند.

 

در مقام حضرت قائم (عج) نیز جشن میلاد امام زمان (عج) برپا شد و زوار با روشن کردن شمع، تولد یک هزار و ۱۸۷ سالگی حضرت مهدی (عج) را تبریک گفتند و بدون در نظر گرفتن کرونا در کنار یکدیگر، این شب پرفضیلت و‌ مبارک را جشن گرفتند.

برخی نیز با قرائت دعای فرج، برای ظهور منجی عالم بشریت دعا کردند و در حرم امام حسین (ع) به دعا و نیایش پرداخته و با نوای لبیک یا مهدی (ع) به سوی ضریح حرم ارباب حرکت کردند.

 

حضور زوار در کربلا و تشرف به سوی ضریح حرم حسینی در نیمه شعبان

به گزارش فارس، امسال همچون سال گذشته در نیمه شعبان، هیچ زائری از ایران عازم عتبات نشد و حتی خروج کاروان‌های غیرمجاز عتبات که پیش از این  به عراق سفر می‌کردند، با مصوبه ستاد کرونا ممنوع شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول