اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هشدار کره شمالی به غرب: سیاست‌های دوگانه، تبعاتی جدی خواهد داشت

یک مقام ارشد کره شمالی در رد نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی پرتاب‌های موشکی اخیر این کشور اعلام کرد که این شورا علیه پیونگ یانگ دارای مواضع و استاندارد دوگانه است.

هشدار کره شمالی به غرب: سیاست‌های دوگانه، تبعاتی جدی خواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری دولتی کره شمالی به دنبال رسانه‌ای شدن برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل گزارشی در رد این جلسه منتشر کرده و به مواضع این شورا و آمریکایی‌ها تاخته است.

به نوشته آسوشیتدپرس، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه (امروز) گزارشی به نقل از «جو چول سو» مقام ارشد وزارت خارجه این کشور منتشر کرد.

در این گزارش به برگزاری نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل پرداخته شده است؛ نشستی که روز سه‌شنبه (30 مارس) پشت درهای بسته به درخواست اعضای اروپایی شورای امنیت برای مشورت فوق‌العاده درباره پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی برگزار می‌شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی که بازگو کننده مواضع دولت این کشور است، برگزاری این نشست را بیانگر مواضع و استاندارهای دوگانه شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ ارزیابی کرد و به مواضع آمریکایی‌ها هم تاخته است.

به گفته خبرگزاری رسمی کره شمالی، «قطعنامه‌ها» و بیانیه‌های سازمان ملل و شورای امنیت علیه کره شمالی محصول مستقیم سیاست خصمانه ایالات متحده آمریکا است.

«جو چول سو» مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی به این خبرگزاری گفت: «(قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و سازمان ملل علیه کره شمالی) انکار حق حاکمیت (کره شمالی) است و بیانگر استاندارد دوگانه است».

وی تاکید کرد، در حالی که شورای امنیت سازمان ملل علیه آزمایش‌های موشکی دیگر کشورها موضعی نمی‌گیرد ،دلیل ندارد علیه شلیک موشک‌ها توسط  کره شمالی موضعگیری کند.

این مقام ارشد کره شمالی به غربی‌ها هشدار داد که اتخاذ چنین سیاست‌های دوگانه، «تبعات جدی بیشتری» را به دنبال خواهد داشت.

یک منبع دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه خبر داده بود که این شورا روز سه‌شنبه (۳۰ مارس) برای یک مشورت فوق‌العاده پشت درهای بسته درباره پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی نشست برگزار خواهد کرد.

به گفته منبع مذکور، درخواست برای این نشست از سوی فرانسه به نمایندگی از اعضای اروپایی شورای امنیت (فرانسه، بریتانیا، استونی، ایرلند و نروژ) مطرح شد.

در نخستین ساعات پنجشنبه هفته گذشته ژاپن ادعا کرد کره شمالی دو موشکی بالستیک شلیک کرده که در خارج از محدوده «منطقه ویژه اقتصادی ژاپن» سقوط کرده است. توکیو کره شمالی را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم و این شلیک‌ها را بشدت محکوم کرد. شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز از این اقدام کره شمالی ابراز «نگرانی عمیق» کرد.

سخنگوی فرماندهی «ایندو-پاسیفیک» آمریکا نیز با ابراز نگرانی از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی،‌ آن را تهدیدی برای منطقه و جامعه بین‌الملل خوانده بود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول